הבוקר - כיפת ברזל יירטה את טיל הגראד!!!


להאזנה לתוכן:

06:38 בבוקר, אשדוד מתעוררת לאזעקה. טילי גראד שנורו על אשדוד יורטו על ידי טילי כיפת ברזל הישראלית. לא דווח על נזקים או נפגעים. השבתת הלימודים נמשכת.
איפה הייתה כיפת הברזל עד הבקר? למה התחיל הירי? מי הוא הארגון שיורה עלנו? והאם תהיה הפסקת אש? קרא כאן

יירוט ראשון של כיפת ברזל באשדוד. בסביבות השעה 6:38 הבוקר באשדוד, הופעלה האזעקה והעירה את תושבי אשדוד והסביבה. 

שניות אחר כך ניתן היה לשמוע את יציאות טילי כיפת ברזל, שיצאו לכיוון טילי הגראד. על פי הדיווחים, 4 טילי גראד נורו הבוקר לכיוון אשדוד והסביבה. טיל גראד אחד יורט על מערכת כיפת הברזל באזור אשדוד. עוד טיל גראד יורט מעל ישוב אחר בסביבה ושני טילים נפלו בשטחים פתוחים. בכל המקרים לא דווח על נפגעים או נזק לרכוש.
כפי שפרסמנו, מערכת החינוך באשדוד על כל רבדיה, יוצאת לחופשה מאולצת.

אשדוד נט יעדכן האם גם מחר לא ייתקיימו הלימודים?! סביר להניח שלא, אך הודעה רשמית תצא במהלך היום.
מדוע התחיל הירי?
אתמול בצהריים החליט צה"ל לנצל הזדמנות שנקרתה בדרכו ולחסל כמה מראשי הג'יהד האיסלאמי - ובראשם השייח חליל, מפקד מערך ייצור הרקטות ואמצעי הלחימה של הגיהאד האיסלאמי בעזה.
מידע מודיעני הזניק את מטוסי חיל האווירשחיסלו את מפקדי הגיהאד.
תוך שעות התחילה המתקפה על ישובי הדרום.
המיצרים מנסים לתווך:
גורמים מצריים נכשלו הניסיונות לשכנע את הפלגים הפלסטיניים לנצור אש ולהפסיק את ירי הרקטות מרצועת עזה. הם ניסו לארגן הפסקת אש מהשעה 3 בלילה, אבל לא הצליחו בכך.
מוקדם יותר דווח על הפסקת אש שתיכנס לתוקפה ב-6 בבוקר, אך בצה"ל הבהירו כי הם אינם מכירים סיכום מסוג זה והאזעקה שהקפיצה אותנו בבוקר הבהירה שאכן אין כל סיכום.
על פי ההערכה, המצריים שהצליחו מאוד בתיווך עסקת שליט, התאהבו בתפקיד והם יעשו מאמץ עליון להרגיע את השטח. סביר להניח שהם יצליחו להביא להפסקת אש כי אף אחד מהצדדים לא מעוניין בהסלאמה. אולם כל אחד ירצה לאמר את המילה האחרונה והיא עשויה להיות מאוד כואבת.
איפה הייתה כיפת הברזל עד עכשיו?
כיפת הברזל באשדוד , שיירטה את הגראדים הבוקר, לא נתנה מענה אמש. רק בסוף השבוע האחרון הוצבה כיפת הברזל בעיר, למרות שתושבי אשדוד חשבו לתומם שהיא כבר כאן. (כך נאמר להם).
אולם אמש כשיורטו הטילים לאשדוד, היא לא יירטה אותם.
לעומתה הסוללה שהוצבה בב"ש הצליחה ליירט אותם.
בסבב ירי הטילים האחרון,  הסוללה שהוצבה באשקלון, יירטה את רוב הטילים, אולם עכשיו אשקלון נותרה חשופה ללא כיפת ברזל משלה.
לתושבי אשדוד נאמר כי כיפת ברזל מוצבת בעיר ואף צילמו בקול תרועה גדולה את הצבתה בעיר.
אולם בשקט רב היא הועברה מעיר למקום אחר.
רק אמש היא שוב חזרה לאשדוד והבוקר כבר נתנה מענה.
כיפת ברזל מוכיחה את עצמה כפתרון הולם אך לא הרמטי. הבוקר היא עבדה נפלא באשדוד, נקווה שתמשיך כך ושממשלת ישראל תדע לייצר עוד מספר כיפות ברזל במהירות האפשרית וכך לא תאלץ לעשות סלקצייה והעדפה בין ערי ישראל (יבנה ראשל"צ  רחובות וכו' בדרך להיכנס "למשחק"). תושבי אשדוד מקווים שהיא חזרה כדי להשאר ומקווים עוד יותר שלא יהיה בה כל צורך.

דע את האוייב

החמאס מעוניין ברגיעה אך נראה שאין לו שליטה על הגיהד האיסלאמי שמוכיח שהוא גוף שעושה ככל העולה על רוחו.הגיהאד התחזק מאוד בחודשים האחרונים במיוחד בכל הקשור למלאי הרקטות שהוברחו במנהרות רפיח והצטרפות קיצונים לשרותיו (האנשי הסלפיון שנרדפו ע"י החאמס בעקבות רצונם לשגר אילים לעבר ישראל).

הגיהאד האסלאמי"  הפלסטיני הוא ארגון טרור פלסטיני קטן יחסית, בעל אידיאולוגיה אסלאמית קיצונית, המשלבת קנאות דתית וקיצוניות לאומית.הארגון רואה את הטרור ככלי בלעדי לקידום יעדיו, ובראשם חיסולה של מדינת ישראל והקמת מדינת הלכה אסלאמית פלסטינית בכל שטחי פלסטין.

בניגוד לחאמס , אין לג'יהאד האסלאמי אחיזה רחבה בקרב האוכלוסייה הפלסטינית ובמהותו הינו ארגון ולא תנועה עממית רחבה.

פעילי הארגון קושרים על מצחם סרט צהוב-שחור, בשונה מארגונים אסלאמיים אחרים שדבקים בצבע הירוק של האסלאם.

הפטרונית הראשית של הארגון היא איראן, מעניקה לו סיוע כספי (מממנת כמעט את כל תקציבו) ומשתמשת בו כמנוף להסלמת הטרור בשטחים תוך טישטוש "טביעת האצבע" שחה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה