ארגון הג'יהאד האיסלאמי הוא שירה את רקטות הגראד לעבר אשדוד


להאזנה לתוכן:

מטרת הירי הייתה להביך את החמאס, על השלמת עסקת שליט. אולם צה"ל רואה בארגון חמאס ככתובת ועליו האחריות.
בתגובה לירי - מטוסי חיל האוויר תקפו שלושה מוקדי פעילות טרור במרכז הרצועה ו

 

על פי מקורות פלסטינים ברצועת עזה - ארגון הג'יהאד האיסלאמי הוא שירה את רקטות הגראד לעבר אשדוד.

מטרת הירי הייתה להביך את החמאס, על השלמת עסקת שליט. מקורות ביטחון ישראליים אישרו את הדברים אולם הבהירו כי צה"ל רואה בארגון חמאס ככתובת ועליו האחריות לכל ירי רקטות המבוצע לעבר יישובי ישראל.

בתגובה לירי -  מטוסי חיל האוויר תקפו שלושה מוקדי פעילות טרור במרכז הרצועה ואתר לאחסון אמצעי לחימה בדרומה. בארבעת המטרות זוהו פגיעות מדויקות וכל המטוסים שבו בשלום לבסיסם.

עד כה לא הגיעו דיווחים על נפגעים בצד הפלסטיני.

הרקטה שירו פלסטינים מרצועת עזה נפלה מעט אחרי השעה 23:00 בשטח פתוח בין אשדוד לגדרה, איש לא נפצע, אך דווח על כמה נפגעי חרדה. כנראה שנורתה מטווח של כ-30 עד35 קילומטרים, מצפון הרצועה. ייתכן שמדובר בקטיושה משופרת. קול הנפץ נשמע היטב בכל אזור אשדוד, דבר שעשוי להעיד על ראש קרבי גדול יחסית של הרקטה.

טענה שלא אומתה היא כי הרקטות שוגרו מחורבות הישוב דוגית.

זו תקרית ראשונה מסוגה אחרי תקופת שקט יחסי שארכה כחודשיים. באשדוד וביישובים הסמוכים הופעלה אזעקה עולה ויורדת והתושבים נקראו להיכנס למרחבים מוגנים ולמקלטים.

הדי האזעקות נשמעו באזור רחובות וראשון לציון, וגרמו שם לבהלה. האזעקה הופעלה גם בגדרה, גן יבנה, בית אלעזרי, חצור ובני ראם.

 מי הוא הגיהאד האסלאמי?

הגיהאד האסלאמי"  הפלסטיני הוא ארגון טרור פלסטיני קטן יחסית, בעל אידיאולוגיה אסלאמית קיצונית, המשלבת קנאות דתית וקיצוניות לאומית.

הארגון רואה את הטרור ככלי בלעדי לקידום יעדיו, ובראשם חיסולה של מדינת ישראל והקמת מדינת הלכה אסלאמית פלסטינית בכל שטחי פלסטין.

בניגוד לחאמס , אין לג'יהאד האסלאמי אחיזה רחבה בקרב האוכלוסייה הפלסטינית ובמהותו הינו ארגון ולא תנועה עממית רחבה.

פעילי הארגון קושרים על מצחם סרט צהוב-שחור, בשונה מארגונים אסלאמיים אחרים שדבקים בצבע הירוק של האסלאם.

הפטרונית הראשית של הארגון היא איראן, מעניקה לו סיוע כספי (מממנת כמעט את כל תקציבו) ומשתמשת בו כמנוף להסלמת הטרור בשטחים תוך טישטוש "טביעת האצבע" שחה.

 


 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה