קיבל במרמה קצבת נכות מהצבא, וכעת יחזיר 480,000 ש"ח


להאזנה לתוכן:

בית משפט השלום בבאר שבע קיבל ביום ראשון האחרון את תביעת המדינה להשבת כספי תגמולים נגד תושב אשדוד שהוכר כנכה צה"ל לאחר שהתברר שההכרה הושגה במרמה. הכרתו של האשדודי כנכה צה"ל בוטלה, לאחר שהתברר כי הושגה על ידו במרמה וכי פציעתו נגרמה למעשה בעת ביצוע עבירה פלילית על ידו. הצעיר נדרש להשיב למדינה את מלוא סכום התביעה בסך של מעל 480 אלש"ח בצירוף הוצאות משפט

הנתבע (תושב אשדוד) הגיש בשנת 1998 תביעה לקצין התגמולים, בגין כוויות שנגרמו לו, לטענתו, בעת חופשה מאושרת משירותו הצבאי, בשל התלקחות שק שינה בו ישן בחוף ים, בסמוך למדורה. משרד הביטחון המשלם תגמולים גם לנכים שנפגעו במהלך חופשה מהשירות הצבאי, הכיר בתביעתו ובמשך מספר שנים שולמו לו תמלוגים והטבות בשווי מאות אלפי שקלים. לאחר שהצעיר הורשע בעבירה של סיוע להצתה של חנות, נודע לקצין התגמולים כי פציעתו של הנתבע נגרמה בשל מעשה ההצתה ולא על חוף הים, כאמור.

 

פרקליטות המדינה הגישה ביום 4.11.2009 תביעה בסך של 480,472 ₪, להשבת כספי תגמולים בגין נכות והטבות ששולמו לאדם שהונה את רשויות הצבא והוכר כנכה צה"ל במרמה. המדינה תבעה את השבת סכומי התגמולים אשר נשאה בהם עקב מעשה המרמה.

 

התביעה הוגשו ע"י פרקליטות מחוז דרום ונוהלה באמצעות עו"ד אנטוניוס מרשי ובסיוע ובליווי עוה"ד דקלה שלו אמסלם ונאוה גוטמן מיחידת התביעות בפרקליטות המדינה, ובשיתוף אגף קצין התגמולים במשרד הביטחון.

 

התביעה הוגשה בראש ובראשונה כדי להשיב לקופת הציבור את סכומי הכסף ששילמה המדינה למי שזכאותו לדמי התגמולים והשיקום הושגה בתרמית, ואף כתוצאה מביצוע עבירה פלילית אשר בגינה הורשע.

 

בית המשפט קבע בפסק הדין כי: "הנתבע קיבל תגמולים והטבות מטעם התובעת כתוצאה ממעשה תרמית והונאה כלפיה, הנתבע הורשע בגזר דין אשר ניתן כנגדו בגין סיוע למעשה הצתה אותו ביצע באותו היום בו התקיים אירוע הפציעה ולא הרים את הנטל להוכיח אחרת".

 

בית המשפט חייב את הנתבע לשלם למדינה את סכום התביעה במלואו, בצירוף הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד.


 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה