ארגון הקבלנים: תוספות לבניה שדורשת עיריית אשדוד, יביאו לעליית מחירים


להאזנה לתוכן:

בועדת התכנון המקומית של אשדוד החליטו לאמץ תקנות לבניה ירוקה ותוספות של מעלית, חניות, מחסנים ועוד שלל הצעות שאמורות לשפר משמעותית עבור רוכשי הדירות. בארגון הקבלנים מאשימים את העירייה בכך שהתקנות החדשות יביאו לעליית מחירי הדירות באשדוד בלא פחות מ-10%

הנחיות התכנון החדשות  באשדוד, מחייבות את הקבלנים באשדוד מטרים רבועים רבים נוספים. בין ההנחיות החדשות: חובה לבנות 50% מהחניות בחניון תת קרקעי, יש להוסיף 20% חניות אורחים, לבנות חדר עגלות, לבנות חדר אופניים, מועדון דיירים, להגדיל את שטח הלובי, להוסיף חדר גנרטור גם בבניין בן 4 קומות ולהוסיף מעלית נוספת גם בבניין בן 7 קומות, לבנות מחסן אחזקת למבנה, לבנות מחסנים לדיירים ועוד ועוד. 

מדובר בהנחיות שאמורות לשפר את רמת החיים של רוכשי הדירות באשדוד. אך מי שמתנגדים לתקנות החדשות, אלה הקבלנים הבונים באשדוד, שמביעים חשש שהדבר יוביל להעלאת מחירי הדירות באשדוד.

במכתב ששלח מנכ"ל ארגון הקבלנים של מחוז השפלה, מר שלומי בן עזרי אל ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, קובע מנכ"ל ארגון הקבלנים כי "בעקבות החלטות שהתקבלו בועדת בניין עיר, צפויים מחירי הדירות באשדוד להמשיך ולהתייקר וההגירה של הזוגות הצעירים לאשקלון השכנה תמשיך ותתחזק. הנחיות תכנון חדשות שאומצו ע"י ועדת התכנון של העיר עשויות לגרום לייקור של למעלה מ- 10% במחירי הדירות באשדוד" .

 

לדברי בן עזרי, בפגישה שהתקיימה בארגון הקבלנים בהשתתפות היזמים המובילים של אשדוד, כעסו הקבלנים על כי "כל ניסיונותיהם להוביל מהלכים לעצירת העלייה במחירי הדירות באמצעות, בין השאר תכנון ובניה של "דירות קטנות", הרי שבאה לה הועדה המקומית לתכנון ובניה ומוחקת בהחלטה אחת קלה ופזיזה עבודה ארוכה וממושכת של הקבלנים".

 

לדבריו, ההחלטות אשר בעקבותיהם ימשיכו להתייקר מחירי הדירות התקבלו לכאורה שלא בסמכות, ולפיכך גם אינן חוקיות.

 

"מצוקת הדיור ומאהלי המחאה הביאו אותנו לחשוב כיצד ניתן להוריד את מחירי הדירות? על איזה חלקים בבניין ניתן לוותר? מה לא הכרחי? החשיבה השתנתה! בעבר חשבנו, מה נוסיף לדירה כדי שיהיה קל למכור! והיום החשיבה, איך מורידים מחיר כדי שלזוגות הצעירים יהיה איפה לשים את הראש", אומר בן עזרי, וממשיך ומאשים: "עיריית אשדוד מתעלמת ממצוקת הזוגות הצעירים! הנחיות התכנון החדשות מחייבות אותנו להוסיף מטרים רבועים רבים שלרוב אינם מנוצלים באשדוד".

 

בן עזרי טוען שהועדה המקומית לתכנון איננה מבינה את ההשלכות הכספיות של החלטותיה. "קבוצה של פקידים יושבים ומקבלים החלטות ללא קשר לשטח ולמציאות".

 

במכתב ששיגר בן עזרי ללסרי, הוא מביא ציטוט מדוח ועדת טרכטנברג, ששם נטען שגודל הדירה ושטחי השירות הציבוריים בבניין, משפיעים על מחירה.

 

בן עזרי: "אנו ממתינים לקבלת חו"ד משפטית ובכוונתנו לפעול לשינוי ההחלטות בהתאם לחו"ד המשפטית ולאפשרויות החוקיות העומדות לרשותנו".


גורם בעיריית אשדוד ציינו בעקבות פנייתו של בן עזרי כי "היה ברור לנו שתהיה התנגדות. בן עזרי מתנגד לכל יוזמה של ראש העיר לקידום הבניה באשדוד". עוד מציין אותו הגורם, שהתוכנית אמורה להטיב עם רוכשי הדירות, ולתקן את המצב הקיים כיום. "ברור שהתוכנית היא לטובת רוכשי הדירות ותושבי אשדוד, ראש העיר קידם את התוכנית כדי לשפר את רמת החיים בעיר", הוא אמר.

 

מעיריית אשדוד מסרו בתגובה: "על פי בדיקת פורום ה- 15 (הערים הגדולות בארץ - ע.א.) אין תוספת עלויות ברמת התקינה שנקבעה לאשדוד, כמו גם ל-15 הרשויות הגדולות. מאידך, התועלת לסביבה ברור והכרחית אם אנו מבקשים להיות רשות מקיימת לטובת הדורות הבאים". 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה