מקבלים קנסות בחוף הים גם במקומות מותרים


להאזנה לתוכן:

בהמשך לידיעה שהעלנו כי רשות הטבע והגנים הלה לתת קנסות בסך 1000 ₪ - לג'יפים וטרקטורונים שיורדים לחוף הים, החלו לפתע גם האשדודים שהורידו את אופנועי הים לאזורים המותרים, אלו המוקצים לכך במיוחד: חוף מי עמי, צפונית לחוף המצודה הלא מוכרז וחוף הריביירה לכיוון דרום חוף הריביירה.
כן גם הם החלו לקבל קנסות הבייתה. וזאת למרות שיש שילוט המתיר זאת.

 

תושבי אשדוד נסעו לחוף הריביירה ברובע ט"ו והורידו את אופנועי הים שלהם למים באזור שבו שילוט המתיר זאת. להפתעתם, מספר שבועות לאחר מכן קיבלו דו"ח הבייתה על סך 1000 ₪

מקבלי הקנסות טוענים כי אין בכוונתם לשלם את הקנס מכיוון שבמקום הוצב שילוט המתיר הורדת כלי שיט. לטענתם יש סתירה בין נוהלי רשות הטבע והגנים לבין העירייה, שהציבה במקום תמרור המורה על אישור כניסה של אופנועי ים. עוד הם ציינו כי לא הייתה כל אזהרה מוקדמת, ולכן הם מבקשים לא להמשיך לתת דו"חות מבלי להציב תמרור או לגדר את המקום. "אין לנו אפשרות להוריד את הכלי בצורה אחרת".

כזכור, אשדוד נט העלה השבוע ידיעה כי: "ההשתוללות בחופים של נהגי טרקטורונים, רכבי שטח והאזרחים שמגיעים עם הג'יפים עד קו המים, עומד להגיע לסיומו.

ברשות הטבע והגנים רואים ברכבים אלו מפגע סביבתי ובטיחותי אשר מסכנים את הנופשים בחוף הים, מזהמים את הים והורסים את בתי הגידול של הצבים והסרטנים.

ברשות הטבע והגנים החליטו לקחת את העניינים בידיים, ולפני כשלושה חודשים הוקמה יחידה אכיפה מיוחדת בשם "חופמי".

במהלך הקיץ האכיפה עלתה מדרגה, והפקחים שלה החלו לתת קנסות בסך 1,000 שקל, לבעלי הרכבים.

ביום שבת האחרון, נקנסו 40 נהגים שנתפסו על רצועת החוף שבין אשדוד לאשקלון.

מלבד הפקחים שמסיירים בחופים, הרשות מפעילה מטוס שטס מעל לחופים ומצלם את הרכבים העוברים על החוק, זאת  מבלי שהנהגים יבחינו בו: באמצעות עדשה מקרבת מיוחדת, מזהים את מספר הרישוי, והדוח נשלח ישירות לביתו של בעל הרכב".

 

מסתבר שהמוטיבציה של רשות הטבע והגנים גבוהה במיוחד וכי הם נותנים גם קנסות לאלו שלא עברו על החוק.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה