ליקויים חמורים במוכנות איגוד ערים לכבאות - חברי האיגוד התפטרו


להאזנה לתוכן:

הממצאים כוללים ליקויים חמורים במוכנות המבצעית והתפקודית של האיגוד. בעקבות ממצאי הדוח הודיע בני ועקנין, ראש עיריית אשקלון ויו"ר ארגון ערים ושרותי כבאות באזור אשקלון, על התפטרות חברי האיגוד. מחר (יום ב') אמורה להתפרסם כתבת תחקיר בתוכנית "כולבוטק" על שירותי הכיבוי באשדוד

השר לביטחון הפנים, ח"כ יצחק אהרונוביץ, מינה את וועדת הבדיקה בתאריך 3/4/11 לפי חוק איגוד ערים לבדיקת איגוד ערים לכבאות אשקלון, זאת לאור מידע שהובא לידיעתו, לפיו קיים חשש ממשי כי האיגוד אינו ממלא או עלול שלא למלא את תפקידו כראוי. 

חברי הוועדה : יו"ר הועדה איציק בלק, טפס"ר מאיר אריאל ועו"דרויטל גור. מדוח הבדיקה עלה כי למרות שמדובר באיגוד בעל מצב כלכלי יציב אשר נמצא ביתרה תקציבית, האיגוד כשל בכל הקשור למוכנות מבצעית, תקני כוח אדם, ציוד, הדרכה, אימונים ועוד. 

מהדוח עלה כי על פי מפקח כבאות ראשי, כל כבאי חייב לבצע במהלך השנה כ – 180 שעות אימון הכוללים נושאים מפורטים על פי תוכנית האימונים. מבדיקה ועדויות הכבאים שהופיעו בפני הועדה כמעט ואין הדרכות ואימונים מסודרים בתחנות ותוכנית שהוכנה בנושא בשנת 2009 כמעט ולא בוצעה.

כך גם לגבי ציוד – יש מחסור בסיסי בציוד וציוד שהתקלקל לא תוקן. מהדוח עוד עולה כי גם בנושא תקני כוח אדם ישנם ליקויים. באיגוד חסרים כ – 33 בעלי תפקידים מתוכם 20 כבאים,  למרות שאושר תקציב לגיוסם של 9 כבאים לפני כשנה, טרם החל תהליך גיוסם וזאת בשל התנהלות האיגוד.

ממצאים קשים נוספים עלו בכל הנוגע לנושא של חומרים מסוכנים. הביקורת מצאה כי התחנה אינה ערוכה לטיפול בארועי חומ"ס . בביקורת פתע שנערכה במקום בנושא: מבצעים והערכות לחירום נמצא, כי המוכנות המבצעית של הארגון אינה מספקת. 

ליקויים נוספים נמצאו במדור למניעת דליקות שלא עמד בתוכנית העבודה שקבע לעצמו וכן במערכת הקשר המתבצעת על ידי מירסים, בצורה שלא מאפשרת שליטה בכוחות.

מנכ"ל המשרד אימץ את מסקנות הדוח, קיבל את התפטרות חברי איגוד ערים שירותי כבאות אזור אשקלון .

איגוד ערים איזור אשקלון חולש על שטח של 1,350,000 דונם מתוכם כ – 140,000 אלף דונם יערות ונותן שרות לחצי מיליון תושבים החיים בשטח אורבני צפוף אוכלוסיה. בתחום האיגוד ישנם מפעלים/ מתקנים מבצעיים בעלי פוטנציאל לאירועים גדולים וחלקים יעדים אסטרטגיים רגישים. 

צילום: ארכיון אשדוד נט 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה