רצח או הריגה? במשטרה עדיין מחכים לדוחות הפתולוגיים


להאזנה לתוכן:

בית המשפט האריך מעצרו של החשוד בהריגת ריטה גולדברג לפני כשלושה שבועות בחוף מי עמי באשדוד. במהלך הדיון מסר חוקר המשטרה, שטרם הגיעו כל הדוחות הפתולוגיים, שעשויים לשפוך אור על השאלה: רצח או הריגה. השופטת האריכה מעצרו של סטרקוב, החשוד במעשה, בעוד 9 ימים

במשטרה והפרקליטות עדיין לא יודעים אם סטרקוב התכוון להרוג את ריטה גולדברג בכוונה תחילה, או במדובר בהריגה ללא כוונה תחילה. אם סטרקוב יואשם בהריגה בכוונה תחילה, הרי שהוא צפוי לעמוד לדין באשמת רצח. במידה והראיות יצביעו על כך שהוא לא התכוון להרוג את ריטה גולדברג, כפי שטען בחקירתו, הרי שהוא יואשם בהריגה, שהעונש על המעשה הוא נמוך מרצח.

 

במשטרה עדיין ממתינים להשלמת הדוחות הפתולוגיים, שאמורים לשפוך אור ולקבוע כמעט בוודאות, את מה שהתרחש באותו ערב בחוף החשוך באשדוד. במשטרה ביקשו מבית המשפט להאריך מעצרו של סטרקוב בעוד 9 ימים. לדברי המשטרה, השיהוי בהגשת כתב האישום, נובע מסיבות שאינן תלויות במשטרה, וזאת עד לקבלת כל הממצאים, שאמורים להיות ראיות במשפטו של סטרקוב.

עו"ד מאיר לחן מטעם הסנגוריה הציבורית טען כי "מדובר בהארכה שלישית. אנחנו יודעים מה זה כשחשוד נמצא במעצר, אין לו זכויות, ביקורים ולא שום דבר, במיוחד לחשוד זה שמצבו הנפשי לא טוב בלשון המעטה. אנו מבקשים שביהמ"ש יאיץ את העניין לקבל חוות דעת ראשונית בנושא ה-DNA. בשלב זה ביהמ"ש צריך לפקח על החקירה. אנו מבקשים שלא להיענות למלוא הימים שהמשטרה מבקשת כי הם יבוזבזו לריק".

השופטת רובין לביא: "בפניי בקשה להורות על הארכת מעצרו של החשוד למשך 9 ימים נוספים, וזאת לאחר שמעצרו הוארך כבר פעמיים. הוא עצור סה"כ 14 יום וזאת בגין חשד לגרימת מוות בכוונת תחילה של אישה, ביום 9.9.11 בחוף מי עמי באשדוד. נותר לבחון אם אכן מדובר במעשה שבוצע בכוונת תחילה, או שמא לא הייתה כוונת תחילה, נקודה שהיא מאוד מהותית בטרם תוכל פמ"ד להגיש כתב אישום".

השופטת רובין לביא מחליטה לקבל את בקשת המשטרה, ומאריכה את מעצרו של סטרקוב בעוד 9 ימים.

רפרודקציה: פבל טולצ'ינסקי 


 

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה