מס הכנסה פשט על הבסטות בשוק וגילה: 50% מעלימים מס


להאזנה לתוכן:

במבצע פתע של "קומנדו מס הכנסה" בשווקים של אשדוד ושל אשקלון נמצאו ממצאים חמורים: 50% מעשרות הדוכנים שנבדקו לא רשמו הכנסות ו-40% מהדוכנים אינם מנהלים כלל ספרים. חלק מבעלי הבסטות, שראו את חוקרי המס, נמלטו מהמקום כשהם משאירים את הסחורה מאחור

משרד השומה אשקלון, רשות המסים בישראל, ערך בשבוע שעבר מבצע משולב רחב היקף שכלל ביקורות ניהול ספרים וחקירת סרבני הגשת דוחות. מטרת המבצע הייתה להגביר את רמת הציות לדיני המס ולבדוק את איכות ניהול הספרים במגוון רחב של ענפים, בכלל זה בשווקים הפתוחים.

המבצע נערך באשדוד, אשקלון וקרית מלאכי. הממצאים חמורים ומצביעים על העלמת מס ואי ניהול כספים באחוז גבוה מהבסטות. הממצאים לגבי השווקים הם: אי רישום הכנסות ב- 50% מהדוכנים וב- 40% מהדוכנים נמצא כי הם אינם מנהלים כלל ספרים.

ממשרד השומה אשקלון נמסר כי בעלי העסקים שנמצאו אצלם ליקויים יוזמנו להמשך טיפול שומתי במשרד ואילו בעלי הדוכנים בשווקים, שעזבו את הדוכנים עם הגעת המבקרים תוך שהם משאירים את הסחורה ונמלטים מהמקום, יטופלו ע"י חוקרי מס הכנסה, שאספו פרטיהם ממנהלות השווקים.

עוד התברר ביום המבצע כי במסעדה באשדוד הכנסות בגין משלוחים בסך 1,000 ₪ לא נרשמו בקופה. בעל המסעדה טען כי לא ידע שעליו להוציא קבלה על משלוחים. קוסמטיקאית מאשדוד, שלא רשמה בספרים טיפולים בסך 420 ₪, שכן נרשמו ביומן הקלנדרי, טענה "טעיתי בתאריך הרישום".
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה