להאזנה לתוכן:

נחישותו של עובר אורח לסייע לאדם מבוגר שמעד ברחוב, סבלנותם של צוותי ההצלה שהגיעו למקום ולא עזבו את הזירה, למרות שהאיש סירב לקבל טיפול, הובילו לכך שאדם הסובל ככול הנראה מאלצהיימר והלך לאיבוד ברחובות אשדוד, שב בשלום לביתו

הדבר קרה היום (ב') בשעות הצהריים באשדוד בפינת הרחובות שלמה בן יוסף - יהודה המכבי. מתנדב איחוד הצלה דרום, חבר יחידת האופנועים, היה בדרכו לעבודה, כשלפתע הוא מקבל קריאה על אדון מבוגר שנפל ברחוב.

המתנדב, שנמצא ממש ברחוב סמוך, ממהר למקום. הוא מוצא את המבוגר כשהוא יושב על גדר ולידו עובר אורח שהרים אותו ותמך בו. בגלל קשיי שפה לא הצליחו השניים להבין מהאיש היכן כואב לו, מה שמו, לאן פניו וכו'. בינתיים למקום מגיע אמבולנס מד"א, שנהגו דובר את השפה של המבוגר. אך גם הוא לא מצליח להבין האיש המבוגר. דבר אחד הבינו כולם, שהמבוגר לא רוצה טיפול, ולא רוצה בית חולים. כמו כן היה ברור לעין שהוא לא יכול לא להמשיך בדרכו, ולא להישאר במקום.

למקום מוזמנת המשטרה, שתסייע באיתור ביתו או בני משפחה של האיש. למשטרה סיפר עובר האורח שהזמין את מד"א, על כך שהוא וחבריו עובדים בגג בניין סמוך כדי להחליף דוד שמש. בשלב מסוים חברו שעל הגג  צועק לו שהוא רואה זקן מדדה בצומת הקרובה. האיש ממהר למקום בניסיון לעזור לאיש, אך לפני שהוא מגיע, האיש המבוגר נופל על הכביש. הוא מרים אותו ומזעיק את כוחות ההצלה.

כעת במקום נמצאים אנשי מד"א, איחוד הצלה דרום, עובר האורח והמשטרה. איש מהם לא יודע מיהו האיש, לאן פניו מועדות והם לא מצליחים לתקשר עימו. פתאום הם רואים זוג שרץ לכיוונם. הם מגיעים מתנשפים ומספרים בהתרגשות שזה אבא שלהם, ושהם מחפשים אותו כבר שעות. "בתוך הבית הוא לא מצליח לעבור מחדר אחד לשני, לא ברור לנו איך הוא הגיע כל כך רחוק מהבית", הם אומרים.

הסיפור הזה נגמר בטוב. אך לצערנו, לא אחת סיפורים כאלו מסתיימים בטרגדיה.

צילום: אינטרנט 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה