ביובית רוקנה את תכולתה בחולות באזור התעשיה


להאזנה לתוכן:

ביובית שנכנסה אל תוך שטח חולי ברחוב הנפט ונעמדת בין סבך העצים, עוררה חשד אצל מפקחי היחידה הסביבתית באשדוד. זמן קצר אחר כך הם מגלים שהחשדות היו במקומן - הביובית רוקנו מתוכה פסולת נוזלית

שני מפקחים של היחידה לאכיפה סביבתית, שעשו את סיורם השגרתי באזור התעשייה, זיהו תנועה חשודה של ביובית הנוסעת לאורך רחוב הנפט ועושה דרכה צפונה. השניים, ירון זוהר ואברהם נבגאוקר, החליטו לעקוב אחר המשאית ולבחון את מעשיה. עד מהרה זיהו הם את הביובית כשהיא נכנסת לתוך שטח חולי ומחנה את הרכב בין העצים.

כעבור 5 דקות של המתנה הבחין נהג המשאית במפקחים וניסה לצאת מהשטח. כמובן שהוא נעצר במקום והתבקש להסביר מה מעשיו במקום. הנהג טען שהוא סתם נח במקום וכי אין דופי במעשיו, אלא שהוא לא ציפה כי המפקחים יבדקו יחד איתו את השטח ואת המשאית ויקשרו אותו לפסולת של חומר נוזלי, בגוון חום בהיר שהשליך במקום, בעוד המפתח של צינור הביובית מטפטף באותו החומר שהושלך בשטח.

לנהג הביובית לא היתה ברירה אלא להודות במעשה וגם הסביר שמדובר בחומר מסוג "בטוננט", שמשמש בעבודות קידוח אופקי, והוא נשאב משטח לא רחוק בו מתבצעת עבודה של אחד הקבלנים. הנהג אשר הזדהה כתושב קלנסווה, טען שלא ידע כי מדובר בהשלכת פסולת אסורה וכן שזו הפעם הראשונה שהוא עשה מעשה שכזה. 

מפקחי היחידה צילמו את השטח ואת המשאית, בצעו הסרטה לאזור בו הושלך החומר, צילמו את מסמכי המשאית ואת רשיונו ודיווחו לנציג המשטרה הירוקה ולמנהל היחידה על השתלשלות האירועים. לבסוף נסעו עם הנהג אל שטח הקידוחים, ממנו נשאב החומר, ותיעדו גם מקום זה. 

 בבדיקה מול מפקח פיתוח ותשתיות, האחראי על עבודות הקידוח באזור, הסתבר כי העבודות במקום נעשות עבור חברת "סלקום" המעבירה קווי תקשורת במקום. כל הראיות שנאספו ותועדו, הועברו להמשך הבירור מול הקבלן המבצע והחברה המזמינה. למחרת נאספו ראיות נוספות, באמצעות גורמים מקצועיים, ובהם מדידת כמות החומר שהושלכה ומשמעויותיה האקולוגיות על הסביבה. 

לחברה הקבלנית הוצא דוח הפסקת עבודות והתראה לביטול היתר העבודה שנמסר לקבלן, בשל השלכת הבטוננט ברחוב הנפט. כן נמסר שמנהלי החברה ונציגי "סלקום" יוזמנו לשימוע ולמתן הסברים, לאחר סיור משותף בשטח - יחד עם הקבלן.

ביחידה לאכיפה סביבתית מציינים כי המשך ההתנהלות בתיק ייעשה בכפוף להנחיות הלשכה המשפטית הבוחנת נקיטת הליכים כנגד עוברי העבירה. בינתיים, קיימו המפקחים פגישה עם נציג הקבלן על מנת לתאם איתו ביצוע עבודות ניקיון והשבת השטח לקדמותו, ואתמול כבר הובאו לשטח טרקטור, מחפרון ומכולת אשפה על מנת לפנות את שאריות חומר "הבטוננט" שהושלכה על ידי הביובית.

עובדי היחידה הונחו להגביר אט אט את האכיפה ולנקוט בסנקציות ממשיות כנגד מבצעי העבירות. המקרה הנ"ל הוא דוגמא לאכיפה מלאה, פתיחת תיק והחלטה של הלשכה המשפטית לנקיטת הליכים משפטיים כנגדם.

 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה