עשרות תלמידים עלו להפגין מול לשכת ראש העיר


להאזנה לתוכן:

עשרות תלמידים שובתים מאז פתיחת שנת הלימודים. ועד ההורים משבית את הלימודים, לאחר שלטענת ההורים הוסרה גדר המקיפה את בית הספר, והתלמידים נותרו חשופים וללא ביטחון. "מתחת לפני השטח מדובר בחיסול חשבונות פוליטי, והכל על גב הילדים" אמרו ההורים בסמוך ללשכתו של לסרי

מאז החלה שנת הלימודים בשבוע שעבר, הלימודים במוסדות "עמוד החסד" באשדוד מושבתים, מאחר והגדר שהקיפה את חצר בית הספר, הוסרה, ועדיין לא נבנתה אחרת במקומה.

ביום שני השבוע הגיעו עשרות תלמידות מבית הספר והפגינו מול לשכתו של ראש העיר. התלמידים והוריהם מחו על כך שביטחונם הופקר ובית הספר פרוץ, זאת על רקע מאבקים פוליטיים ותמיכתו של ראש מוסדות "עמוד החסד" בצבי צילקר בבחירות האחרונות.

כפי הנראה, צו ההריסה שהוצא למקום היה על משטח שנבנה במקום ללא היתר, ועל שטח שהוקצה לעמותה אחרת שרוצה להקים במקום בית ספר לבנות. 

חיה, אמא לילדים בבית הספר וחברת וועד ההורים: "השבתנו את בית הספר כוועד הורים בגלל ביטחון הילדים". לדבריה, לפני חודשיים הוציאו בעירייה צו הריסה לשטח ייצוק שהיה מגרש משחקים לילדים. "הם הרסו את הגדרות, בית מתקני המשחקים, והותירו אחריהם הרס. לעירייה יש זמן והם לא ממהרים לתקן את הגדר. אנחנו לא נשחק בביטחון ילדינו". 

לדברי הורים אחרים, במוסד לומדים כ-350 תלמידים, ובמשך 12 שנה לא היו כלל בעיות עם השטח. "מדובר במאבק פוליטי וסגירת חשבונות. רב מוסדות עמוד החסד תמך בגלוי בצבי צילקר, אבל מה לעשות, לסרי נבחר וזו התוצאה", אומרים ההורים ומוסיפים: "זו בושה וחרפה לעירייה שמזלזלת בביטחון ילדי העיר, ומפקירה אותם".

בסופו של דבר פוזרה ההפגנה בבניין העירייה, לאחר שקצין משטרה שהוזעק למקום, הבהיר להורים שמדובר בהפגנה בלתי חוקית. בוועד ההורים מאיימים שישביתו את הלימודים עד לבניית גדר חדשה.
 
מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "עמותת "עמוד החסד" פלשה לחלק ממגרש שהוקצה לעמותה אחרת, גידרו את המקרקעין אליו פלשו, יצקו משטח בטון בגודל 200 ממ"ר, הציבו מתקני משחקים ופעלה ללא היתרים ואישורים נדרשים וכנגד החוק. מטבע הדברים, טופלה הפלישה על פי כל דין להסרת החריגה. בהמשך יזמה העירייה מפגש בין שני הרבנים, העומדים בראש העמותות הרלוונטיות, על מנת שיגיעו ביניהם להסדר שיאפשר שימוש במקרקעין עד לסיום בניית מיבנה הקבע של עמותת עמוד החסד. העירייה עדיין ממתינה להסכמות בכתב בין העמותות ואף הודיעה כי עם קבלת ההסכמות בין העמותות היא תפעל ליישומן. עד אז הודיעה העירייה כי אין בדעתה לפעול באופן חד צדדי ולהתיר שימוש במקרקעין ללא הסכמת המחזיק!!! עקרונית, העירייה לא תוכל להרשות פעילות אסורה המנוגדת לחוק וידע כל תושב כי הוא נושא באחריות ובתוצאות למעשים שנעשו לא כדין". 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה