ליצניות רפואיות ילוו ילדים ותינוקות במרפאה הטרום ניתוחית


להאזנה לתוכן:

ליצניות רפואיות מתנדבות, ידאגו מעכשיו לשמח את הילדים המאושפזים בבית החולים 'קפלן'

השבוע החלו ליצניות רפואיות בבית החולים קפלן ללוות ילדים ותינוקות במהלך שהותם במרפאת טרום ניתוח כירורגיית ילדים, בה הם נבדקים ומקבלים הדרכה פרטנית על פי סוג ההרדמה והניתוח. ההורים הביעו שביעות רצון מהפרויקט ונוכחו לראות את ילדיהם מחייכים גם במהלך שיחה של הרופא הכירורג והרופא המרדים על מהלך ואופי הניתוח. 

הליצניות הרפואיות בקפלן, מתנדבות בעמותת 'שמחת הלב', מעניקות לילדים תמיכה רגשית על-פי שיטה ייחודית שפותחה ע"י ד"ר פאטץ אדאמס בארה"ב, העושה שימוש בכוחו המרפא של ההומור לצורך שיפור באיכות חייהם, בתפקודם ובמצבם של חולים ומאושפזים.  

קוקי רודשטיין, רכזת ליצנים מתנדבים בעמותת 'שמחת הלב', אומרת כי הליצן הרפואי משתמש בכישורי הליצנות שלו כדי לפרוק מחסומים והתנגדויות אצל הילדים שמגיעים עם הוריהם לפגישה עם הרופא המנתח וצוות האחיות. כל זאת, על מנת להסיח את דעתם מהכאב והחששות המלווים את הניתוח וכדי להפיג מתחים. 

נילי זכריה, מנהלת מרפאות החוץ וקדם ניתוח, מוסיפה כי ההתגייסות המרגשת של צוות הליצניות הרפואיות מעניקה מענה אמיתי לצרכים הרגשיים של הילדים הכוללים פחדים, טראומות, ותחושת חוסר השליטה שמאפיינת את השלבים שלפני הניתוח. "הליצניות הרפואיות המקסימות מספקות לילדים שמחה וצחוק ובעיקר הסחת דעת נעימה בזמן שהותם בבית החולים", היא מסכמת, "והופכות את טראומת ההדרכה לקראת הניתוח, הן של ההורים והן של הילדים, לחוויה חיובית ומעצימה ככל שניתן". 
 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה