פניה לראש העיר לסרי: "מנע פתיחת שנת הלימודים"


להאזנה לתוכן:

לאור המצב הביטחוני ואי הוודאות השוררת באזור הדרום מאז ההסלמה האחרונה, פנה פעיל הציבור אבי הלוי אל ראש העיר, וביקש ממנו לא לפתוח את שנת הלימודים באשדוד, עד אשר יוסר איום הטילים מאזורינו

ההסלמה האחרונה באזור הדרום מסרבת לדעוך, בעיקר בזכות ארגוני המחבלים בעזה, שמטפטפים בוקר וערב טיל או שניים לשטחי ישראל.

רק לפני שבוע הועלתה והורדה הכוננות באשדוד חדשות לבקרים, ופיקוד העורף איבד שליטה על עצמו, כך שבמשך שעות ספורות, העלה והוריד את הכוננות. ההתנהלות המוקיונית של מי שאמורים להרגיע את הציבור בעיתות משבר, הביאה למשבר אמון בין גורמי הביטחון והציבור, שהחל לחשוב שמישהו רוצה להרגיל אותו לחיות תחת איום טילים.

ימים ספורים לפני פתיחת שנת הלימודים, פונה פעיל הציבור אבי הלוי, אל ראש העיר לסרי, ומבקש ממנו למנוע את פתיחת שנת הלימודים באשדוד. בפנייתו ללסרי, כותב הלוי: "על אף שמדובר בעיר החמישית בארץ המכילה מתקנים ביטחוניים ואסטרטגיים מהמעלה הראשונה, אשר פגיעה בהם עלולה לגרום לאסון לאומי, בחרה מערכת הביטחון שלא להציב בתחומי העיר מערכת 'כיפת ברזל' כפי שהציבה בערים אשקלון ובאר שבע, וגם כיום גורמים במערכת הביטחון מצהירים כי אין כל ערובה שהמערכת הבאה של כיפת ברזל תוצב באשדוד".

עוד מציין הלוי במכתבו: "אין כל ספק כי אילו היו משגרים מעזה טיל בודד על תל אביב אזי מממשלת ישראל היתה מכריזה על מצב מלחמה". הלוי ממשיך ומאשים את ממשלת ישראל על כך שהפכה את תושבי הדרום לשפני ניסויים. הוא מביא את התנהלות פיקוד העורף באישור פסטיבל בריזה, ומיד לאחר מכן את ביטולו בעקבות ירי גראדים. 

"תושבי אשדוד הם לא כלי משחק ואסור לתת לממשלה להפוך את השגרה הקיימת בעוטף עזה, קרי שגרה תחת טילים, למצב החדש באשדוד. גם תושבי הדרום הם חלק מהמדינה הזו ולא ניתן שחיינו יהיו הפקר. במידה ואיום הטילים לא יוסר מעל אשדוד, יש להשבית את מערכת החינוך (ולכל הפחות במוסדות החינוך הלא ממוגנים) שכן ילדי אשדוד אינם ברווזים במטווח ולא שפני ניסוי של הממשלה" , כותב הלוי.

עותק ממכתבו, מעביר הלוי לראש הממשלה בנימין נתניהו, לראש עיריית ב"ש רוביק דנילוביץ ולראש עיריית אשקלון, בני ועקנין.


מלשכת ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, נמסר בתגובה למכתבו של הלוי: 
" ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי מברך על הדאגה שמגלים אזרחים כלפי תושבי אשדוד וקורא לכל המעוניין להצטרף למערך המתנדבים של עיריית אשדוד ולהקדיש מזמנו וממרצו לטובת הציבור בעת חירום.

ראש העיר לא היסס ולא המתין רגע אחד מההסלמה שנכפתה עלינו ופעל במהירות ובנחישות מול כל גורמי המערכת והבהיר את עמדתו ועמדת העיר באשר למצב הקיים. ראש העיר דאג להעמיד על סדר יומה של ועדת מל"ח את נושא המיגון, השמירה על חיי ילדי אשדוד והתושבים, והורה באופן חד משמעי כי תושבי אשדוד לא יסבלו מציאות שבה יהיו הם מאויימים באופן קבוע ולא יוכלו לקיים שגרת חיים נורמטיבית.

ראש העיר כבר הוכיח בעבר את נחישותו בנושא, כאשר השבית את הלימודים באשדוד – בניגוד להמלצת פיקוד העורף, שר הביטחון ושר החינוך, והוכיח כי צדק בהחלטתו.

ראש העיר הפעיל לחץ על גורמי הביטחון וקיבל הבטחה כי כיפת הברזל הבאה שתוכנס למערך ההגנה, בעוד כמה שבועות, תוצב באשדוד. לבד מכך הוא הבהיר כי הוא דורש פתרונות מיגון לאותם מוסדות לא ממוגנים, על מנת להבטיח את שלום הילדים ולהשרות שקט וביטחון על ההורים. 

אשדוד יכולה להיות גאה במודל הביטחוני שנבנה והותאם לעיר אשדוד, בהתאם לעקרונות ולמדיניות שקבע ראש העיר, ויכולה לסמוך כי בראש מערך הביטחון של אשדוד ובכל העמדות החשובות עומדים האנשים המיומנים ביותר בתחומם. מודל זה אגב נלמד והומלץ ע"י פיקוד העורף כמודל העירוני הטוב ביותר לתפעולה של רשות מקומית בחירום.

תושבי אשדוד יכולים להיות בטוחים במאמצים שעושה ראש העיר על מנת להבטיח את שלום ילדיהם וכל המעוניין מוזמן לעקוב אחר התקשורת ולהתרשם מהתבטאויותיו ועמדותיו הנחרצות של ראש העיר בנדון – בכל אמצעי התקשורת ובהתמדה!"


 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה