ללא רחמים: גנב מהקשישות את כספי הביטוח הלאומי


להאזנה לתוכן:

לפחות 7 קשישות נפלו קורבן למעשי גניבה של אדם, שהיה לוקח מהן את כספי הביטוח הלאומי, שהיה כל הכסף למחייתן באותו החודש. לחוקרים סיפר בלי להניד עפעף: "אם לא הייתם עוצרים אותי, הייתי ממשיך"

תלונה של קשישה בגין שימוש לרעה בכרטיס האשראי שלה הובילה לחקירה שבסופה הוגשו 7 כתבי אישום בגין גניבה בתחבולה.

לפני שבועיים התייצבה  קשישה בת 76 בפני חוקרת המשטרה מירי כהן, וסיפרה כי קצבת הזיקנה שלה נגנבה ממנה בדרך מתוחכמת. היא סיפרה שכשהגיעה לכספומט ברובע א', ניגש אליה בחור צעיר והציע את עזרתו. הוא הכניס עבורה את הכרטיס והקיש את הקוד. אך הצעיר ניצל את חוסר תשומת הלב, וטען שהכרטיס נבלע.

הצעיר נעלם מהמקום ביחד עם כרטיסה של הקשישה והקוד סודי. הוא ניגש לכספומט אחר ומשך 2200 ₪ , סכום שהיה אמור לממן את מחייתה בחודש הקרוב.

החוקרת מיהרה לבנק ועיון בסרטי האבטחה של הכספומט, ראתה כיצד הצעיר גונב את כרטיסה של הקשישה ונעלם מהמקום, בעוד הקשישה עומדת חסרת אונים מול הכספומט. עובדי הבנק סיפרו לחוקרת כהן שקיבלו כבר מספר תלונות על מעשים דומים. ביחד עם החוקרת צפה בסרטונים שוטר הסיור אילן ששון. ניסיון לגלות את זהותו, לא הצליחה בהיעדר רישום פלילי.

מספר ימים לאחר השוד, שוטר הסיור ששון עובר בסמוך לבנק ביחד עם בני משפחתו, ומצליח לזהות את החשוד יושב במקום. ששון ממהר להזעיק למקום את בלשי משטרת אשדוד, שעוצרים את השודד שלא הבין מהיכן הגיעו אליו הבלשים.

בחיפוש על גופו מוצאים הבלשים צ'ק גנוב על סך 55,000 ש"ח. החשוד (31), ללא עבר פלילי, נעצר מיד לחקירה בתחנת אשדוד. בחקירתו מודה האיש בלא פחות מ-7 מקרי גניבה ותחבולה שונים. כמו כן מודה האיש בזיוף הסכום על צ'ק הגנוב. עוד מציין האיש שהוא נקלע לחובות ומצא במעשי הגניבה דרך "קלה" להתפרנס. לחוקרי המשטרה ההמומים סיפר האיש שאילו לא היה נעצר, היה ממשיך במעשיו.

כתב אישום הוגש נגדו השבוע ע"י התובע עו"ד שאול שניידר, וכן בקשה למעצרו של החשוד עד תום ההליכים נגדו.

 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה