דרישת שלום מהנשיא אובמה לפצועים מאשדוד


להאזנה לתוכן:

שגריר ארה"ב הנכנס, מר דניאל שפירו, ביקר את פצועי הדרום בבית החולים קפלן: "אני מוסר דרישת שלום מהנשיא ברק אובמה ומהעם האמריקני ומחזק ידיכם. ליבנו עם תושבי מדינת ישראל". במהלך הביקור פגש פצוע (בתמונה) שהוגדר קשה מבית הכנסת באשדוד והתברר כי הוא אזרח ארצות הברית שמתגורר בישראל

היום, יום שלישי, 23 אוגוסט 2011, בשעות הצהריים, ביקר שגריר ארה"ב הנכנס, מר דניאל שפירו, ביקר את פצועי הדרום בבית החולים קפלן. במהלך הביקור, בהדרכתו של מנהל בית החולים, פרופ' יעקב יהב וצוות המומחים המטפל בפצועים, מסר השגריר את ברכתו של הנשיא אובמה לפצועים ובני משפחותיהם. 

השגריר עבר בין מיטותיהם של הפצועים במחלקות האורטופדית והכירורגית, שוחח עם הפצועים ממושכות וקיבל מהרופאים הסבר על מצבם והמשך תהליך השיקום. בהגיעו למיטתו של שמואל ברוינר, שהתפלל בבית הכנסת באשדוד, והוגדר כפצוע קשה עם הגיעו בשבת לחדר המיון בקפלן עם רסיסים בבטן. הוא טופל באופן מיידי ע"י הצוותים הרפואיים בקפלן שהצילו את חייו. מוטי ברוינר, אביו של שמואל, הראה לשגריר את החור שפילח הרסיס בתפילין (בתמונה), וביקש להודות בחום לצוותים הרפואיים במחלקה הכירורגית, בראשותם של ד"ר אליעזר מבור, מנהל החטיבה הכירורגית, וד"ר יורם קלין, מנהל המחלקה לכירורגיה דחופה, על שהצילו את חיי בנו. הפצועים במחלקה האורטופדית הודו לד"ר שאול שגיב, מנהל המחלקה, על השירות האדיב של הרופאים והאחיות במהלך הטיפול. 

השגריר אמר כי ביקש להגיע לבית החולים קפלן במצוות ביקור כמה מהפצועים מההתקפות בדרום בימים האחרונים. "אני מודה לרופאים ולאחיות בקפלן המטפלים בפצועים במסירות אין קץ. אני מוסר דרישת שלום והחלמה מלאה לפצועים בשם הנשיא אובמה והעם האמריקני ושישובו הביתה בשלום. אין סיבה מוצדקת להתקפות כמו שראינו בכביש באילת ורקטות באשדוד והסביבה נגד אנשים חפים מפשע. נעמוד יחד עם מדינת ישראל נגד הטרור הזה. ארה"ב אומרת בקול רם שאנחנו תומכים בזכות ישראל להגן על אזרחיה מפני הטרור", הוא אמר. 


מנהל בית החולים קפלן, פרופ' יעקב יהב, אמר כי  הצוותים הרפואיים בבית החולים נערכו בצוותים מתוגברים לקליטת פצועים, ככל שיידרשו, וכי הם למודי ניסיון ממבצע עופרת יצוקה בינואר 2009. "צוות המחלקה לרפואה דחופה והטראומה בקפלן, הכולל רופאים בכירים, אחיות, עובדים סוציאליים ופסיכולוגים נערך מיידית לקליטת נפגעים ונעשה כל מאמץ להעניק את הטיפול המיטבי לכלל הנפגעים ובני משפחותיהם", הוא סיכם.  

 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה