תבעה את חפ"א ב- 6 מיליון ותאלץ להסתפק ב-200 אלף


להאזנה לתוכן:

חברה קבלנית שסללה את כביש S באשדוד, תבעה מחפ"א כספי הפרשים, שלטענתה חפ"א חייבת לה. בית המשפט לא קיבל רק חלק קטן מהתביעה, תוך שהוא מותח ביקורת על החברה הקבלנית וגם על חפ"א. "נמצא כי תביעתה של התובעת היתה נגועה בהפרזה רבה", כתבה השופטת בפסק הדין

באדיבות רונן דמארי, זמן הדרום

חברת חפ"א תיאלץ לשלם פיצויים של 260,000 שקל לחברה שסללה עבורה את כביש S בעיר, כך קבע בית המשפט המחוזי בבאר שבע, בשבוע שעבר. חברת "האחים טבקול בע"מ" תקבל את הפיצוי לאחר שנקבע כי במהלך העבודות היא נתקלה במי תהום שהצריכו ביצוע עבודות נוספות וחריגות שלא תוכננו מלכתחילה. 

חפ"א הגישה תביעה נגדית בטענה שהעבודות לא בוצעו לשביעות רצונה והסתיימו באיחור משמעותי מהמועד שנקבע לכך. יצוין כי העבודות הסתיימו בראשית שנות האלפיים אך הסכסוך המשפטי שהתחולל בעקבותיהן הסתיים רק השבוע.

כאשר הגישה חברת הבנייה לחפ"א את החשבון הסופי על סך 9,806,228 ₪ בתוספת הפרשים שלטענתה מגיעים לה, בחנו שוב נציגי חפ"א את החשבונות החלקיים ששילמו קודם לכן והגיעו למסקנה כי שילמו לחברה מעבר לנדרש. היא שלחה לחברה כעבור שנה חשבון סופי נגדי בו נאמר כי התשלום הכולל המגיע לתובעת עומד על 8,032,553 ₪ בלבד. 


חשבון זה הביא את הנתבעת למסקנה כי שילמה לתובעת כספים מיותרים לנוכח העובדה כי הסכום המצטבר ששילמה לתובעת, עד לאותו מועד, היה סך של 8,270,596.60 ₪. את סכום ההפרש בסך של 238,049 ₪, דרשה היא מן התובעת. בכתב התביעה דרשה התובעת פיצויים עבור עבודות עפר, עבודות שאיבת מי תהום. השופטת פסקה לזכות התובעת סכום של 318,062 ₪. השופטת קיבלה את התביעה שכנגד שהגישה חפ"א בסכום של 58,895 ₪, כך שלאחר הקיזוז תשלם חפ"א לתובעת סכום של 260,000 ₪.

השופטת מתחה ביקורת על התנהלות הצדדים בתיק וקבעה: "אין לי אלא להצר על התנהלותם הקשה של הצדדים בתיק זה. אשר "לגילוי" המפתיע של מי תהום, במהלך ביצוע חפירות על ידי התובעת, טוב אם גילוי זה היה נמנע מלכתחילה. אולם, גם אם אירע ניתן היה למנוע ולייתר מחלוקת זו אילו השכילו הצדדים בזמן אמת, ועוד בטרם ביצוע העבודות, לסכם על מחירים והיקפי עבודה נדרשים". 

השופטת אף קבעה כי סכום התביעה שעמד על ששה מיליון ₪ היה מופרז ביותר וכתבה בפסק הדין: "נמצא כי תביעתה של התובעת היתה נגועה בהפרזה רבה. כלום באמת סברה התובעת, לאחר שקיבלה תשלום כולל בגין עבודותיה המגיע לסך של כ- 8 מיליון ₪ (2 מיליון מעבר למחיר החוזי) כי מגיע לה סכום נוסף של כ- 6 מיליון ₪ ?"

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה