משחק מונופול ילמד את הציבור החרדי לשמור על הניקיון


להאזנה לתוכן:

"עיר הנסיכים" משחק מונופול שתוכנן על אגף תרבות תורנית בעיריית אשדוד, כדי להטמיע בציבור החרדי את נושא השמירה על הניקיון והסביבה. סגן ראש העיר, הרב ליברמן: " הפעילות שהחלה בניקיון מאסיבי והמשיכה באכיפה יעילה, דורשת גם חינוך לניקיון"

בשבועות האחרונים חולקו אלפי משחקי מונופול, "עיר הנסיכים" שמו, בבתי המגורים בריכוזים החרדיים. אך המונופול הזה הוא הרבה יותר מסתם משחק, הוא נועד לחנך את הילדים בציבור החרדי, כמו גם את הוריהם, על ערכי השמירה על הניקיון והסביבה. על הדרך, הילד נחשף לאמרותיהם של גדולי ישראל בשבח הניקיון והסדר, והוא מתוודע לאמצעים שונים שאמורים לסייע לו בשמירה על ניקיון העיר כמו מוקד 106, כלובי המחזור ועוד ורוכש ידע ומושגים חדשים.

כתב "המגזין" בדק אם אכן המשחק משרת את מטרתו, ובשבת האחרונה, הוא ומשפחתו התיישבו לשחק ב"עיר הנסיכים". ומה המסקנה? אין ספק שאחרי המשחק החווייתי שיעסיק את בני המשפחה מגדול ועד קטן, הילדים יקומו כשהם מצוידים במסרים חיוביים שהוטמעו בדרך חווייתית ומהנה. אותם מסרים ילוו אותם גם כשהם יהיו ברחוב, בגינה הציבורית, ואפילו בחדר המדרגות. שלא לדבר על הבית עצמו כשמעתה יהיה ברור שאת עטיפת הוופלה לאחר שהוא נאכל יש  לדאוג שיגיע מיד לפח האשפה ולא שהוא ישכח חלילה על השידה. זאת, לצד עוד עשרות מסרים חיוביים שמועברים הן במשחק והן באמצעות כרטיסיה ההפתעות .

מי שעומד מאחורי היוזמה הוא סגן ראש העיר, הרב מרדכי ליברמן, שממונה על אגף התרבות התורנית. לפני כחודשיים הנחה ליברמן את צוות לקדם את המשחק, כאשר המטרה היתה להוציאו דווקא בימים אלו של החופשה. "הרב ליברמן מבהיר כי "זהו המשך לפעילות הרבה שנעשתה בידי העירייה בדרך להשגת יעדי הניקיון והמחזור, דבר שראש העיר, ד"ר לסרי, הציב כמטרה עליונה. הפעילות שהחלה בניקיון מאסיבי והמשיכה באכיפה יעילה, דורשת גם חינוך לנקיון. מסיבה זו יזמנו את פרויקט 'כף ונקי' שבוצע בהצלחה רבה בבתי הספר ועתה המשכנו עם המיזם הזה שללא ספק יצליח להטמיע את הערכים החשובים לנו ואשר ישפרו את איכות החיים בעיר ובסביבה הקרובה".

ואם כולנו נרוויח עיר נקייה יותר בזכות המשחק הזה - אשרינו. 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה