עליה של 50% בהיקפי המיחזור באשדוד


להאזנה לתוכן:

בעוד עיריית אשדוד מקדמת מיזמים חדשים בנושאי איכות סביבה - יכולים במינהל התפעול לרשום כבר הצלחה ולציין עלייה של 50% בהיקפי המיחזור בעיר. המהפכה בעיצומה

במסגרת התוכנית האסטרטגית שקבע ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, ועל פי המדיניות העירונית המקדמת בכל עת את נושאי הסביבה, בוצעו לא מעט פעולות לוגיסטיות במטרה לסייע לתושבי העיר לבצע את הנדרש מהם בצורה הקלה והזמינה ביותר בנושאי איכות הסביבה. כך לדוגמא הוקמו מרכזי מחזור מקומיים, הוחלפו כלי האצירה בחדישים ובגדולים יותר והוצבו אשפתונים בכל חלקי העיר.

מנתוני המחזור לשנת 2011 בלבד, כפי שנאספו על שולחנו של מנהל אגף תפו"ח מר דני אלגרט, ניתן ללמוד על היקף ההתמודדות וגודל ההישג. כך לדוגמא במהלך השנה נוספו מאות כלי אצירה למחזור, בכל רחבי העיר ואזורי התעשייה, כמפורט להלן: א. מיכלים למחזור נייר: 483 מתקנים.  ב. 84 מתקני מחזור ב-23 מוקדי מחזור.  ג. 550 כלובים למחזור בקבוקים.  ד. 64 מתקנים למחזור טכסטיל. מר אלגרט מציין ש"כרגע יש בעיר 1181 כלי אצירה למחזור" ולמען סבר את האוזן הוא מבהיר כי "מדובר בעליה של עשרות אחוזים לעומת שנת 2009".

במינהל התפעול, בראשותו של מר שלמה רוטנברג, מסבירים כי "בחודשים הקרובים יוכנסו מאות כלי אצירה נוספים, בעיקר בנושא מחזור הנייר, יוצבו 250 מתקנים חדשים וכן מתקני מחזור בתחום הזכוכית והמתכת". הפעולות הללו מצביעות על מגמה ברורה לפיה "עד סוף שנת 2011 נעמיד לכל תושב יכולת זמינה למחזר ולמצב את אשדוד כעיר ירוקה  וממחזרת". 

נתונים נוספים מלמדים גם שמתקיימת פעילות אינטנסיבית להגברת הפרדת הגזם והעברתו למחזור. גם כאן הנתונים מרשימים: "במחצית שנת 2010 נאספה כ-307 טון אשפה למחזור, מכלי האצירה שהוצבו בעיר, ואילו בחצי השנה של 2011 כבר נאספה כ-570 טון אשפה". מדובר איפוא בעלייה של למעלה מ-50%!!!

הרציונל העומד בבסיס תוכנית העבודה של אגף תפו"ח הוא להציב כלי אצירה זמינים ואיכותיים, לכל תושב ובכל מקום, ובכך לקדם את המדיניות העירונית כפי שנקבעה ע"י ראש העיר. ואכן, הנתונים מלמדים גם ש"תושבי העיר משתפים פעולה בצורה טובה מאוד ויש פניות רבות לראש האגף להציב בקרבת בתיהם כלי אצירה למחזור" מסבירים באגף. אגב: על מלאכת הצבת הכלי האצירה והפינוי מנצחים אופיר כרמי ומאיר חדד ממחלקת שירותי האשפה, תוך שיתוף פעולה הדוק עם גב' שרון מרק מאיגוד הערים לאיכות הסביבה, מה שמלמד כי שיתופי פעולה מניבים תמיד תוצאות יפות. 

בהקשר זה יצוין שאשדוד נבחרה על ידי המשרד להגנת הסביבה, להשתתף בתוכנית ההפרדה במקור ל-2 זרמים, ועומדת בפני מהלך דרמטי בכל נושא המחזור, אותו נחווה בתקופה הקרובה. בעירייה בטוחים ש"הפעילות שנעשתה עד כה, התשתית הקיימת והמודעות שיש לתושבי העיר כיום בנושא המחזור, תסייע להטמיע את התוכנית בקרב תושבי העיר". 
 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה