600 טון פסולת ברזל נאספה מקרקעית נמל אשדוד


להאזנה לתוכן:

התמונה הזאת לא לקוחה מאיזה נמל במדינת עולם שלישי, היא צולמה על ידי המשרד להגנת הסביבה בנמל אשדוד. בין הממצאים ישנם חלקי מכוניות, מכונות כביסה ואופניים

נמל אשדוד מהווה את הנמל המרכזי דרכו מיוצאות גרוטאות מתכת לטורקיה, היבואנית הגדולה של ברזל למיחזור. אלה שבזמן העמסת הגרוטאות על האוניות, נופלים חלקים רבים למי הנמל.

מדובר בגרוטאות שחלקם מלאות בשמנים של מכוניות, דלקים ואף חומרים מסוכנים אחרים. כל הזיהום הזה הצטבר במשך השנים בקרקעית הנמל, גרם לזיהום מים חמור, אך לאחרונה החל להוות מפגע מסוכן לאוניות העוגנות בנמל, שכן גובה המים קטן משמעותית בעקבות הפסולת.

מגרש הגרוטאות הענקי שצמח מתחת למים גרם למשרד להגנת הסביבה לפתוח בחקירה פלילית שאמורה להסתיים בקרוב.

במסגרת החקירה התבצעו צלילות ליד הרציפים, שבמהלכן נדהמו אנשי המשרד להגנת הסביבה לגלות הר פסולת שצמח על הקרקעית. "בהתחלה טענו בנמל שאולי עף בורג פה או בורג שם, אבל מדובר בכמויות עצומות", אמר סמנכ"ל אכיפה במשרד להגנת הסביבה השבוע. "לפעמים יש גם מכלי דלק שעוד לא התרוקנו. הפסולת והחומרים המסוכנים יוצאים להסתובב בים וחוזרים אלינו כמו בומרנג".

עולה כי עומק המים ליד הרציפים עומד בכמה נקודות על 7.6 מטר בלבד, בעוד העומק המקורי הוא 11 מטר. מבצע שנערך לאחרונה, הוציא כבר 600 טון פסולת מתכת שנפלה לים.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה