אוספים גללי כלבים או נקנסים? לא באשדוד


להאזנה לתוכן:

שלושה חודשים אחרי השקת קמפיין איסוף גללי הכלבים ע"י הבעלים, בעיריית אשדוד עדיין לא החלו באכיפה, וילדים שמשחקים בפארקים, ממשיכים לחזור עם צואת כלבים על נעליהם ובגדיהם

בחודש מאי השנה השיקה העירייה קמפיין עירוני תחת הסלוגן: "גללי כלבים אוספים או נקנסים". בהודעה ששלחה העירייה לבעלי כלבים בעיר, כמו גם פרסומים בעיתונים המקומיים ושלטים מעירי עיניים בפארקים, מוזהרים תושבים שלא יאספו את גללי הכלבים כי "חוק העזר העירוני קובע כי בעל כלב שאינו אוסף את גללי כלבו ברשות הרבים ייקנס ב - 430 ₪. לידיעתכם, פקחי העירייה הונחו לאכוף את החוק ביתר שאת".

שלושה חודשים חלפו מאז תחילתו של הקמפיין. בעירייה אף שלחו לבעלי הכלבים ערכה הכוללת קולר ומחסנית שקיות ניילון לאיסוף הגללים, כדי שיאספו את גללי כלביהם. הכל טוב ויפה, אך תלונות תושבים שהגיעו למערכת "המגזין אשדוד", חושפות שמלבד הקמפיין הפרסומי, הרתעה אמיתי אין.

אחת מתושבות רובע ט' מספרת: "אני יוצאת לפארק עם הבן שלי, ובכל פעם אני רואה בעלי כלבים שלא אוספים את הצואה של הכלב. פעם אחת התקשרתי למוקד העירוני, היא אמרה שהיא תשלח מישהו ושאלה עם צילמתי. אבל אף פקח לא הגיע. אני כל יום נמצאת בפארק, לא ראיתי פעם אחת פקח מסתובב ומזהיר בעלי כלבים".

תושב רובע י"ג נשמע קצת יותר נזעם, לאחר שדרך על צואת כלב בשביל בפארק ברובע י"ג. "זאת ממש חוצפה של בעלי הכלבים. הכלבים עושים צרכים על המדרכה, ובעל הכלב כאילו ממש לא רואה את זה וממשיך הלאה. פעם אחת, אחד הכלבים עשה צרכים ממש מתחת לשלט שמזהיר לאסוף... חבל שלא צילמתי את זה, אבל פחדתי". 

כתב "אשדוד נט" שסייר ברחבי העיר, ראה פעמים רבות כיצד בעלי כלבים, לא כולם, מתעלמים ממה שמותיר אחריהם כלבם, אפילו שזה נעשה על המדרכה ברחוב, על דשא רענן ואפילו באמצע מעבר חציה (כן, ממש ראינו מקרה כזה). 

לא בטוח שבעיריית אשדוד יש מספיק פקחים שיכולים לפקח על הנושא. מה שברור הוא שלא ניתן לאכוף את החוק מבלי לצאת לסיורים יזומים בפארקים. הכוונות בהחלט טובות, אבל בינתיים הקמפיין ההסברתי לא משפיע על מי שצפצף עוד קודם על החוק.

לפני חודש ביקשנו מעיריית אשדוד לדעת כמה קנסות חולקו מאז התחיל הקמפיין, אי שם בחודש מאי. תגובת העירייה הבהירה היטב שקנסות לא חולקו... הקמפיין מתמקד עדיין בהסברה.

תגובת העירייה לפניית המגזין אשדוד: "עיריית אשדוד, ע"פ הנחייתו של ראש העיר, השיקה לאחרונה קמפיין גדול הקורא לבעלי הכלבים להקפיד כי כלביהם לא יעשו את צרכיהם בשטחים הציבוריים. הקמפיין כלל משלוח אגרת אישית לכל בעלי הכלבים בעיר, למעלה מ-3,000 בתי אב, פרסום חוצות, מודעות בעיתונות הכתובה ובאינטרנט וג'ינגל ברדיו. כדרכה, נוהגת העירייה בקמפיין הסברתי מקדים שמטרתו היא חינוך ושינוי בהרגלים לקויים שהיו עד כה. רק בתום שלב זה, תחל העירייה באכיפת החוק. אני רוצה לנצל במה זו ולקרוא לבעלי הכלבים להישמע להוראות החוק ולמנוע מכלביהם לעשות צרכים במרחב הציבורי. כולנו מחוייבים לסביבה ועלינו לגלות יותר אחריות והתחשבות בזולת".

צילום: אתר עיריית אשדוד
 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה