פרסום ראשון: איש העסקים שנעצר ושוחרר - מדבר


להאזנה לתוכן:

"לא האמנתי שאמרו לי שאני עצור, הרגשתי שנפל עלי משקל של טון וחצי על הראש. לפעמים אני מרגיש שאני בחלום", כך אומר השבוע איש העסקים האשדודי, שמעצרו היכה בהלם רבים בעיר, ושיחרורו הביא לאנחת רווחה לא רק אצל בני משפחתו

ניסיון ההתנקשות במייק ליליאן, והמעצר המתוקשר של איש עסקים, קבלן המוכר היטב, העסיקו רבות את תושבי אשדוד בשבועות האחרונים. רבים לא האמינו כששמעו על מעצרו של האיש, שנחשד שהזמין התנקשות בגלל חוב זעום של כמה עשרות אלפי שקלים בלבד, בעוד הוא ועסקיו מגלגלים מיליונים בכל חודש.

תחילה הוארך מעצרו בשבוע, ובסיומם ביקשה המשטרה מעצר של עוד שבוע. שופט המעצרים לא הסכים להאריך מעצרו של האיש בשבוע, והאריך בשלושה ימים, תוך שהוא מציין שהמשטרה יכולה לשחרר את החשוד עוד לפני סיום התקופה. השחרור אכן לא איחר לבוא. איש העסקים שהיה מאושפז בבית החולים, לאחר שחש ברע בעקבות ההאשמות הכבדות נגדו, התבשר בליל חמישי שהוא ישוחרר למעצר בית, ובכך יתכן שבעצם הודתה המשטרה שאין בידיהם ראיות של ממש כדי להמשיך להחזיקו במעצר. במשטרה ממשיכים בחקירת ניסיון ההתנקשות, וטרם הורידו את חשדם מאיש העסקים.

רעייתו של איש העסקים, ששמו עדיין אסור לפרסום, סיפרה מיד לאחר שקיבלה את הבשורה על שחרורו של בעלה: "היו לי שני רגעים מרגשים ביותר בחיי: כשהוא הציע לי נישואין ועכשיו - כשהודיעו לי שהוא חוזר הביתה".

בביתו שבאשדוד חיכו לו ארבעת ילדיו וארבעת נכדיו, שהמתינו לרגע המאושר בו הוא יכנס לבית, ויסעד עימם את ארוחת השבת, כפי שהם עושים כבר שנים רבות ביחד.

בשיחה עם כתב אשדודנט, איש העסקים עדיין לא מצליח להבין איך דווקא הוא נעצר בפרשה ההזויה הזאת.

"אני לא מאחל לשונאי לעבור את מה שאני עברתי בימי המעצר"

כששמעת על הירי, מה עבר לך בראש?

"הייתי בבית כשקיבלתי את הדיווח על הירי. אישתי והבת שלי, שהייתה מטרים ספורים מהזירה עם הנכד שלי, דיווחו לי על האירוע הקשה. באותו הרגע הרגשתי שירו בי. כשאמרו לי שהנכד שלי היה עם מייק ממש לפני שנורה הייתי בהלם והודיתי לשם שהוא לא נפגע מכדור טועה".

כשהגיעו בלשי הימ"ר אליך, האם ציפית שתהפוך לחשוד ותיעצר?
"ציפיתי שהמשטרה תבוא, שתחקור, אבל ממש לא חשבתי שאני ייעצר, ועוד בחשד כל כך חמור. לא האמנתי שויכוח שהיה לי מוקדם יותר עם אביו של מייק, יהפוך אותי לחשוד באירוע. כשהודיעו לי שאני עצור הרגשתי שהנחיתו עלי ברזל במשקל טון וחצי על הראש. אני לא מאחל לשונאים שלי לחוות את מה שאני חוויתי. ההצגות של המשפחה הזאת ידועות לכולם, לכן לא האמנתי שדבריו נלקחו ברצינות".

ובכל זאת, המשטרה מחליטה לעצור אותך.
"למשטרה היה סרט האבטחה של האירוע בצהרים, הם ראו בדיוק מה התרחש. אני ידעתי שאין לי שום קשר לאירוע, אבל אתה נמצא במצב שאתה צריך שהחוקרים יאמינו שאתה לא קשור. אני איש עסקים, בכל חודש אנו עוברים אצלנו מיליוני שקלים, האם אני אאיים או ארצה לפגוע במישהו בשביל כמה עשרות אלפים? האם אני אקריב את כל מה שבניתי? מההתחלה ידעתי שאסור לי למכור להם את החנות".

ומה עכשיו? אתה עדיין במעצר בית?
"כל מה שאני רוצה עכשיו זה לטהר את השם שלי. לא סתם המשטרה שיחררה אותי לפני סיום ימי המעצר שניתנו להם. אני בטוח שהאמת תתגלה. אין בי כעס על אף אחד. המשטרה עושה את העבודה שלה, ואני סמוך ובטוח שהם יגיעו לאמת. אני מאמין שכל מה שקורה קורה משמיים, וכנראה שזה עוד מבחן בשבילי ובשביל המשפחה שלי. יש לי 4 ילדים ו- 4 נכדים לתפארת, לא הייתי מקריב את מה שבניתי למענם בשביל אף אחד בעולם. אני אלך עם האמת שלי עד הסוף".

איך עברו הימים מאז שחזרת לבית? הרגשת קצת לא טוב, היית מאושפז.
"לגיטימי שאדם שפתאום מקבל מכה כזאת, מבלי שיהיה לו יד בדבר, ייקח את הדברים קשה. אם היינו אנשים כאלה, לא הייתי מתרגש, אבל אנחנו רחוקים מזה. כולם יודעים מי אני, שתמיד הדלת שלי פתוחה. לא הייתה פעם אחת שביקשו את עזרתי ולא קמתי מיד לסייע. יש ימים שאני מרגיש שאני נמצא בחלום ואני רק רוצה להתעורר. מאז שאני בבית הגיעו המון אנשי עסקים מהשורה הראשונה, המון חברים ומשפחה, שכולם באו לעודד את רוחי, הרגשתי כבר שאני חס וחלילה באבל, שכול המבקרים מגיעים לנחם אותו. אבל זה מחזק אותי לראות שאנשים מאמינים לי ומאמינים בי. כולם יודעים שמדובר בהאשמה מצוצה מהאצבע, ומי שהאשים אותי יודע את האמת. אלמד את הלקח מהאירוע. אם בעבר הדלת שלי הייתה פתוחה לכולם, אבל עכשיו, כל האמון הזה שנתתי באנשים, פשוט נפגע מאוד".

במשטרה ממשיכים לחקור את האירוע, ומנסים לגלות מי עומד מאחורי ניסיון ההתנקשות בליליאן. כעת כולם מחכים לראות מה תוליד חקירת המשטרה, והאם איש העסקים שנעצר, יוסר מרשימת החשודים. 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה