דולפין מת נפלט לחוף מי עמי באשדוד


להאזנה לתוכן:

המצילים בחוף מי עמי באשדוד, משו בשעות אחר הצהרים דולפין מת שנסחף לכיוון החוף. על פי מצבו, נראה שהדולפין מת כבר מספר ימים, והזרמים סחפו אותו לחוף

בשעות אחר הצהרים (יום ג') נסחף דולפין מת לכיוון חוף מי עמי. מנהל סוכת המצילים, ניצן תורג'מן והמצילים חיים דהן ושחר ועקנין, הבחינו בדולפין שנסחף לכיוון ההמתרחצים, כשהוא שכוב על גבו. "דהן וועקנין יצאו לכיוון הדולפין על אופנוע ים, והם משכו אותו לכיוון החוף, כי הוא נסחף לכיוון ההמתרחצים", סיפר ניצן תורג'מן.

המצילים מיהרו לדווח ליורם לוי, סגן מנהל האגף, על הדולפין המת, שמיהר להגיע למקום. כפי הנראה, הדולפין מת כבר לפני מספר ימים, מסיבה שאינה נראית לעין. הוא נסחף בעומק המים במשך הימים, ולבסוף הזרמים סחפו אותו לכיוון החוף.

לפני כחודש הייתה זו דולפינה נדירה שנסחפה לחופי אשדוד, כשהיא במצוקה קשה. אנשי  המרכז לחקר והצלת יונקים ימיים, מיהרו להגיע למקום ולקחו אותה למכון במכמורת, אך שם היא מתה במהלך הלילה. לא ברור מה בדיוק גרם למותה.

בתקופה האחרונה נראות להקות דולפינים המסיירות מול חופי הארץ, ולא מין הנמנע שעם ריבוי הדולפינים באזורינו, נראה גם מראות כאלה של דולפינים שמתו ונסחפו לחוף.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה