ראשי מאבק הדיור באשדוד נפגשו עם ראש העיר - יש תוכניות לעתיד


להאזנה לתוכן:

המפגש התקיים בלשכתו של ראש עיריית אשדוד, ונידונו בה מספר הצעות שיקדמו את בניית דירות להשכרה בעיר, דירות קטנות וסבסוד מעונות יום לזכאים

ראשי מאבק המחאה באשדוד, הכוללים את נציגי "אשדוד מתעוררת", שרי גרינברג ונאור ביטון, נציג "הפורום לחינוך וקהילה באשדוד" יניב קקון, וכן את נציגת האימהות החד-הוריות באשדוד אודליה וקנין –  נפגשו עם ראש העירייה ד"ר לסרי, על-מנת לדון בהצעות יושבי המאהל. תכלית הפגישה: להעלות הצעות לפיתרון מצוקת הדיור והשכירות.

נציגי המחאה באשדוד בהחלט יצאו מהפגישה, לאחר שהצליחו לקדם מספר הצעות שייבחנו על ידי עיריית אשדוד בשיתוף מלא עימם.

במסגרת הפגישה הוחלט שיוטל על חפ"א (החברה לפיתוח אשדוד) לקדם בדיקת היתכנות להקמת מבנים הכוללים יחידות לשכירות, בכפוף לאישור משרד הפנים.

בנוסף הגיעו ראשי המאבק להבנות שיביאו להקלה בתשלומי מעונות היום. הוחלט שבתקציב 2012 יוכנס סעיף תקציבי לסבסוד מעונות היום של החברה העירונית לתרבות ופנאי על בסיס קריטריונים כלכליים בדומה לתכנית "חוג לכל ילד".

עוד הוסכם על התניית תוכניות פינוי בינוי ב20% יחידות דיור בר השגה של 3-3.5 חדרים. כמו כן, ברובע המיוחד הוקצה שטח ל2,200 יחידות דיור, מתוכן 20% דירות קטנות (עד 100 מ"ר). עוד הוקצה ברובע המיוחד שטח להקמת 900 יחידות דיור לסטודנטים ו500 יחידות דיור לסגל בית החולים על פי מודל אוניברסיטת בן גוריון.

כמו כן ציין ראש העיר שבניית בית אבות ציבורי מסובסד נוסף- שנתיים מהיום יועבר מבנה המשטרה לרובע יג', השטח יסופח לבית האבות הקיים ויכפיל את יחידות הדיור.

ראש העיר ציין בפגישתו שעיריית אשדוד תפנה למשרד הפנים, כדי יאשר להקל בתשלומי הארנונה לזוגות צעירים, שנתיים לאחר נישואיהם.

בנוסף, באשדוד קיימת תוכנית יישומית לנושא דיור בר השגה, וכרגע העיכוב נובע מאי חקיקה ממשלתית בנושא. "ראש העיר, ציין בפנינו שהשבוע ביום ראשון התקיימה פגישה עם היועץ המשפטי של משרד הפנים, בה נידונה התוכנית שגובשה על ידי עיריית אשדוד. ע"פ ראש העיר ישנה כרגע סיבה לאופטימיות זהירה לאישור התוכנית במידה וייבצע שינוי קל בחקיקה, ראש העיר ציין שבימים הקרובים הוא יישלח מכתב לרה"מ ולשר האוצר במטרה להביא לשינוי חקיקה. המטרה היא האפשרות לקביעת מחיר לדירה המיועדת לזוגות צעירים ע"פ הקריטריונים שגיבשה העירייה. תוכנית זו מצטרפת לשורה של יוזמות ותוכניות הפועלות בעיר למען הצעירים באשדוד", אמרו חברי מטה המאבק, וביקשו להודות לראש העיר על התמיכה במאבק והרצון לקדם הרעיונות שהועלו ע"י חברי מטה המאבק.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה