הלם באשדוד - הוארך שוב מעצרו של איש העסקים החשוד במעורבותו בירי


להאזנה לתוכן:

מעצרו של איש העסקים המצליח, (ששמו נאסר לפרסום, אך גל השמועות בעיר עושה את שלו) בחשד למעורבותו בניסיון ההתנקשות במייק ליליאן, ההוארך אתמול עד ליום ראשון. ההחלטה השאירה את משפחתו ועורך דינו, ציון אמיר בהלם מוחלט. רבים מתקשים להאמין שבגלל ויכוח על חוב של 11,700 ₪, הוא ישלח רוצח כדי להתנקם. איש העסקים לא נכח בדיון מאחר והוא מאושפז בבית החולים. הכל על המעצר וראיון עם רעייתו המדברת כאן לראשונה.

יושבי אולם בית המשפט באשדוד, נותרו בהלם מדבר הארכת מעצרו של החשוד בניסיון התנקשות  במייק ליליאן. הוא נורה בחזהו מרוכב אופנוע שניסה לשים קץ לחייו, ואושפז במצב קשה בבית החולים.
עורך הדין ציון אמיר הציג לבית המשפט את חולשת הראיות כנגדו ואת המניע הקלוש, לדבריו, בגינו המשטרה חושדת כי שלח אדם אחר כדי להתנקש בחייו.

אין חולק כי החשד למניע הוא ויכוח שנערך בשעות הצהריים הקודמות לירי בגין חוב לכאורה של אביו של  הירוי והירוי עצמו - על דמי ניהול בסך 11,600 ש"ח. כאשר בו בערב הגיח אופנוע כדי לירות בחזהו של מייק ליליאן.
עורך דין ציון הציג לבית המשפט מניעים אחרים חזקים יותר שיכלו להוות עילה לניסיון ההתנקשות: "כל יודעי הדבר הניחו מיד כי ניסיון ההתנקשות נוצר כהמשך ללחץ של אנשי השוק האפור לגבות את החובות הגדולים מאחיו של מייק, איתן, וכהמשך לניסיון ההתנקשות באב המשפחה, דני, לפני חודשים מספר".
המשטרה הודתה שהעילה לעצר היה המניע לכאורה שהוא הויכוח הקשה שהיה בניהם שעות קודם אבל לא חשפה את הראיות שיש בידיה, אלא הציגה אותם לשופט בלבד. כמו כן הודתה המשטרה כי אין חשד שאיש העסקים ביצע את הירי בעצמו שכן האליבי שלו היה מוצק.

עו"ד ציון אמיר טען שלט ייתכן שאדם שמנהל עסקים במאות מיליונים וניהל מו"מ קשים על סכומים גבוהים בהרבהכ לרבות ויכוחים קשים כפי שהתנהלו עם ליליאן, ינסה לרצוח בגין ויכוח על סכום של 11600 ש"ח...
עוד טען אמיר כי הנזק התדמיתי והכלכלי המידי לאיש העסקים, משפחתו ועובדיו הרבים - הוא עצום! 
 
עם המעצר, איש העסקים היה המום מהחשדות ופנה למשטרה ולבית המשפט להיבדק במכונת אמת. אך המשטרה לא נענתה לבקשה זו.
לא נותרו מילים לאיש העסקים החשוד בעבירה מהחמורות בחוק, כדי להפריך את החשדות כנגדו: "אני מוכן שיענישו אותי בעינויים אין סופיים אם אני קשור בדרך זו או אחרת לניסיון ההתנקשות. אני מוכן שישרפו באש את כל עסקי, את כל מה שיקר לי. שייקחו ממני את משפחתי אם הייתי עושה דבר כזה..." אך תחינתו לא נשמעה ומעצרו הוארך עד ליום רביעי (היום).
כאמור היום הוארך מעצרו עד ליום ראשון כדי לאפשר למשטרה להמשיך לחקור, ללא הפרעה.
המשטרה מסרבת לאמר אילו ראיות היא בודקת והאם ברשותה ראיות נוספות מעבר לויכוח הכספי והזכרת שמו ע"י הפצוע והמניע לכאורה שנוצר בעקבות הויכוח. אך הגישה ראיות לכאורה לשופט המחזקות את החשדות.(כחומר חסוי).
 
קודם להארכת המעצר שוחחתי עם רעייתו, ששותפה לניהול העסקים, וגם היא התקשתה למצוא מילים כדי לתאר עד כמה החשדות נשמעות הזויות. עד כמה המרחק בין בעלה לבין הניסיון לרצוח אדם בגין חוב כספי...ובכלל. "הרי אנחנו תורמים סכומים אלו מידי יום לאנשים שעולים אלינו לרגל..." היא אומרת בלהט ומוסיפה: "בעלי ויתר על מיליוני שקלים כדי להיפרד מהשותף שלו בכבוד. הוא מסביר לי, לילדים שמשולבים בעסק, ולכל העובדים שהלקוח תמיד צודק. אני תמיד כועסת עליו כשהוא מוותר על כספים ללקוחות, מוותר על הצמדות, משפר את הסטנדרט ללא חיוב כספי ועוד. הוא הוותרן שבמשפחה, הוא זה שבהינף יד מוותר על הרבה מאוד כספים כדי להימנע מויכוחים. אז לבוא ולחשוד שהוא ינסה להתנקש באדם בגלל ויכוח על חוב כספי..???? אין הזוי מזה!!!"

הרעייה מתקשה להמשיך ולדבר מההתרגשות העצומה. היא מתקשה למצוא מילים שיתארו את האבסורד של החשדות: "בעלי הוא איש משפחה, שהבריאות והשקט הנפשי של כולנו חשובה לו יותר מכל סכום עלי אדמות. שלום הבית זה תפיסת עולמו. אנחנו בעסקים 30 שנה. ויכוחים על כספים תמיד היו ותמיד יהיו בכל עסק. איך אפשר לחשוב שויכוח על 12000 ₪ יוציא אותו מדעתו??? הוא איש עסקים מאוד מנוסה ואין אפשרות שויכוח עסקי יטריף את דעתו. ברגע שסיפרו לי שמייק נורה הייתי בשוק. בכיתי על מייק, לא הבנתי איך פוגעים באדם חף מפשע...אז תאר לך איך הגבתי שלפתע אמרו לי שהחשוד הוא...בעלי. עכשיו בעלי מאושפז ואני לא יכולה לבקר אותו בבית חולים. הילדים בטראומה. בחלומות הכי גרועים שלי לא יכולתי לחלום שנגיע לרגע הזוי כזה".
 
איך הגיבה הסביבה הקרובה כשבעלך נעצר?
"כל מי שמכיר אותו אישית, נותן לי חיזוקים. מתקשרים אלי ובאים לחזק את ידי. אין אדם שמכיר אותו שמאמין או חושד שיש סיכוי שהוא קשור לנושא זה. כולם יודעים שהמשפחה של מייק הסתבכה במיליוני שקלים חובות ושהם מאוימים ע"י גורמים עבריינים. כולם יודעים שבעקבות חובות אלו, ניסו להתנקש באב במשפחה. אנשי עסקים חתמו וחותמים על חוזים עם החברה שלנו גם לאחר המעצר ולא רוצים לחכות ולו כדי להראות עד כמה הם בטוחים שמדובר בצירוף מקרים אומלל שיתברר במהרה. כל מי שמכיר את בעלי יודע שמדובר בגוף של אריה עם לב של ציפור".

"הבעיה היא לא עם מי שמכיר אותו, אלא דווקא עם אלו שלא מכירים וניזונים מהשמועות שהתפשטו בעיר. אני כבר מחכה ומתפללת שהסיוט יעבור מהר. שבעלי ישוב הביתה ביום רביעי ונהיה כל המשפחה ביחד כאשר כל הסיוט הזה כבר מאחורינו. אני מתפללת שיתפסו את האשם כדי שלא ידבק רבב בבעלי. אני לא רוצה שיהיה אדם אחד שיחשוב שאולי...יש משהו בחשדות. חשוב לי מאוד שיהיה ברור כשמש שאין לו כל יד ורגל במעשה. שיבינו שהוא אפילו לא היה מעלה בדעתו להיות שותף למעשה נפשע זה. ברגעים כאלו מתגלים החברים האמיתיים ולשמחתי יש לנו כאלו. אני מנסה להיות חזקה למענו ולמען הילדים והנכדים. אלוהים תמיד נתן לנו כוח, אבל עם חשדות כאלו…גם לכוחות שלנו יש גבול".
עם הודעת השופט על הארכת המעצר, פרצה אשת החשוד בבכי מר ובניה בקשו להרגיע אותה.
 
עו"ד ציון אמיר, אשר הופע מהחלטת השופט אמר:" מדובר בקשקוש אחד גדול שיתברר במהרה!" 

וידאו: כך זה נראה ונשמע דקות ספורות לאחר ניסיון ההתנקשות בסיטי  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה