ציונים מעולים לחופי אשדוד המוכרזים במדד החופים


להאזנה לתוכן:

מדד החופים של המשרד להגנת הסביבה, מעניק ציונים מעולים ברמת הניקיון והשירותים לחופי אשדוד המוכרזים. כל החופים זכו לציון 10 (הגבוה ביותר) בניקיון החוף ואיכות המים, ולציונים מעולים בהנגשת החופים לנכים. נקודות בהם זקוקה עיריית אשדוד לחזק, הן מתקני החוף כגון מלתחות, ברזי מים ומקלחות פתחות, שם הציונים טובים מאוד בחלק מהחופים, אך באחרים הם גרועים

פרויקט 'דגל כחול – ירוק' הנערך על ידי המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות ומשרד הפנים, ומדרג את כל חופי הרחצה המוכרזים לאורך חופי הים התיכון ואילת נמשך.

על פי המדרג הנוכחי ניכר מאמץ רב של מרבית הרשויות המקומיות, ביניהם גם עיריית אשדוד, לשפר את השירות הניתן לציבור בחופים המוכרזים. מאמץ זה בא לביטוי בתוצאות המדרג הנוכחי אשר נדגם בין ה- 19-26/7/11.

הקריטריונים לפיהם דורגו החופים הם: איכות המים, ניקיון החוף, חניה, הנגשת נכים,מתקני חוף, חיבור לביוב, דעת קהל, ושיקול דעת של המשרדים. קריטריוני המדרג נקבעו על ידי המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות ומשרד הפנים. 

תוצאות המדרג בחופי אשדוד המוכרזים:

במדרג הנוכחי נוספה קטגוריה בשם "נקודת חן" אשר אינה נושאת ציון אך מדגישה את המאמץ הנוסף, שמעבר לנדרש הנעשה על ידי הרשות. בקטגוריה זו מוצגים מתקני ספורט, משחקיה לילדים ופינות מנגל וכד'.

גורם בעיריית אשדוד, שראה את תוצאות המדד, ציין שמדובר בעבודה קשה של אגף החופים, הפיקוח העירוני ובעיקר התושבים, שמודעותם לניקיון עלתה מאוד. "המודעות של התושבים גדלה, והיום הם אוספים אחריהם את האשפה", אמר אותו הגורם. לדבריו, ניתן להבחין בכל העיר שהמודעות של התושבים לניקיון עלתה: "התושבים החליפו דיסק ויש יותר פניות למוקד העירוני, כמו גם שמירה על הסביבה שלהם". בנוסף למחמאות לתושבים, אומר אותו הגורם שאגף החופים בעירייה, על כל עובדיו, עושה מאמצים כדי לשמור על המצב הקיים. "בכל סוף יום עובדי האגף מחלקים ציונים לחופים, וקובעים איזה צוות עבד טוב יותר", הוא מציין.

נקווה שהמצב יישמר ואף ישתפר... זה בידיים שלנו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה