תחנות האוטובוס באשדוד מלוכלכות ומסריחות


להאזנה לתוכן:

קשה להתעלם ממצבן של תחנות אוטובוס רבות ברחבי העיר, שהפכו מוקד לחובבי הגרפיטי, מדביקי המודעות ומרתכי קופות הצדקה. בעיריית אשדוד העסיקו בעבר קבלן שתפקידו היה לשטוף ולתחזק את התחנות ברחבי העיר כדי שיהיה נעים לשבת בהן ושלא יראו כאילו מדובר בתחנה בעולם השלישי. בסיור שערכנו השבוע בעיר, גילינו תמונה לא מעודדת כלל

עיריית אשדוד תחזקה ושטפה את תחנות האוטובוס ברחבי העיר לפחות אחת לחודש. נתון זה התפרסם בדוח מבקר עיריית אשדוד בשנת 2007. כ- 300 אלף ש"ח הייתה משלמת העירייה עבור שירותי התחזוקה והניקוי של התחנות. 15 תחנות אוטובוס היו אמורות להישטף בכל יום על ידי אותו הקבלן. הסדר זה היה עד שנת 2008, ובעקבות דוח הביקורת, יצאה עיריית אשדוד למכרז לטיפול במפגעי מוקד, ובו נכללו סעיפים מוגדרים לאחזקת תחנות האוטובוס (כולל עבודות ניקיון ושטיפה).

השבוע, בעקבות פניות שהגיעו למערכת "המגזין אשדוד", יצאנו לבדוק את מצבן של תחנות האוטובוס ברחבי העיר. בפניה אלינו הוא מציין: "ברחוב קרן היסוד, תחנת האוטובוס מלוכלכת מאוד, יש פיח על לוחות התחנה ויש הרבה מודעות תלויות. בנוסף, שמו קופות צדקה שריתכו לעמודים. ממש קשה לעמוד בתחנה". 

בעקבות פניות שהגיעו באופן מקרי באותו השבוע, אנו מחליטים לצאת לסיור תחנות ברחבי העיר. כבר בשדרות ירושלים, משני צידי הדרך, ניתן להבחין היטב בתחנות האטובוסים המעוטרים בגרפיטי. סיור ברחבי העיר מלמד שתחנות האוטובוס הפכו יעד לאותו וונדליסט או וונדליסטים, שדאגו לרסס שם כלשהו על התחנות. לא ברור כיצד תחנות רבות מאוד ברחבי העיר נצבעות בגרפיטי ואיש לא רואה. איפה התושבים? איפה מצלמות העירייה, שהבטיחו לנו שהן מפוזרות ברחבי העיר. מדובר בהשחתת רכוש הציבור, ואיש לא עושה דבר כדי ממש לעצור את התופעה.

אבל הגרפיטי אינו הבעיה היחידה של תחנות האוטובוס. בתחנות רבות מודבקות מודעות מבפנים ומבחוץ. התחנות מלוכלכות, הרצפה שחורה והספסל בפעמים רבות לא ממש מזמין לשבת עליו. לצערנו, בכל האזורים בהם סיירנו, תחנות האוטובוסים במצב רע. הבעיה קשה יותר ברובעים הצפוניים (ג', ב', ו' , א' ורובע ד'), שם גם רותכו בתחנות רבות קופות צדקה. לא שיש לנו בעיה עם צדקה, אבל הצבת קופות צדקה בצמוד לתחנות אוטובוס, על תמרורים או מעקות, כבר מוגזמים מידי בכל רחבי העיר.

חבל מאוד שהמצב הוא כזה, כי כל המראות האלה ביחד מרכיבים תמונה לא ממש אמיתית על מצבה של העיר ויופייה.
 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה