גיטרמן לשר הרווחה: מנע סגירת פנסיון לקשישים באשדוד


להאזנה לתוכן:

12 קשישים חוששים לאחרונה מכוונת משרד הרווחה לסגור את הבית החם שלהם. בעקבות פנייתם לממ"ק ראש העיר, הוא מיהר לשגר מכתב לשר הרווחה, כדי שימנע את סגירת הפנסיון לקשישים. "תושבי המקום נמצאים בפאניקה מכיוון שאין להם לאן ללכת", הוא כתב לשר הרווחה

ממ"ק ראש העיר, בוריס גיטרמן, שיגר השבוע מכתב אל שר הרווחה, משה כחלון, בו הוא מבקש את התערבותו למניעת סגירת פנסיון לקשישים (בית חם) ברובע י"א. מדובר בפנסיון בו חיים 12 קשישים ושהוקם בשנת 1999 באופן עצמאי. הפנסיון נותן מענה לאותם הקשישים שאין באפשרותם לשכור דירה, ושם הם מקבלים חדר משלהם, ולכל 3 אנשים יש חדר אמבטיה ושירותים. אנשי צוות הפנסיון עוזרים לקשישים בכל הדברים הנחוצים להם בחיי היום יום (קניית מצרכים, הכנת ארוחות צהריים, ניקיון הבניין והחדרים ועזרה אדמניסטרטיבית).

הקשישים אינם מוגבלים בתקופת המחייה בפנסיון ואינם צריכים לדאוג למעבר בין דירות ולשלם את יתרת כספם בעבור דמי שכירות. במקום יצרו עבורם ספרייה, גינה בה הם מטפלים ואפילו אחד מהתושבים בפנסיון פתח נגרייה קטנה ומבצע עבודות נגרות עבור כלל התושבים בבניין. לדבריהם, בתנאים אלו הם מרגישים בבית והרגשת הבדידות שלהם נעלמת.

"בתקופה בה ישנו גרעון ומחסור בדיור סוציאלי, פיתרון לדיור מסוג זה תחת השגחתה של הממשלה הינו חיוני ומהווה פתרון ראוי בהחלט", אומר גיטרמן. לדבריו, הוא ביקר במקום ומצא את המקום ראוי ומתאים לצרכי הקשישים, שנראים מאושרים בחלקה הקטנה שלהם.

אלה שלאחרונה חשים דיירי הפנסיון וכך גם הנהלת המקום, שבמשרד הרווחה מעוניינים בסגירת המקום. לאור חששם מהלא נודע, הם פנו לקבל את עזרתו של ממ"ק ראש העיר, גיטרמן, שמיהר לשגר מכתב אל שר הרווחה והשירותים החברתיים, משה כחלון.

"הביקורת האחרונה התקיימה ב- 20.11.2010. לדברי אנשי האדמניסטרציה ותושבי הפנסיון, הרגשתם הייתה כי מטרת הביקורת הייתה להכשיל את המקום מראש ולהביא לסגירתו. ממצאי הביקורת לא נמסרו לאף אחד אך לאחר זמן מה הגיעו שוב, אספו את כלל התושבים בבניין והחלו לשאול אותם מה יעשו ולאן יפנו באם ייסגר המקום", כותב גיטרמן במכתבו.

גיטרמן ממשיך וכותב: "תושבי המקום נמצאים בפאניקה מכיוון שאין להם לאן ללכת. אמנם הנציגים ממשרד הרווחה  הציעו להם לעבור לבתי אבות במידה ויוחלט על סגירת המקום אך התושבים אינם מעוניינים בכך כיוון שלטענתם, הם עדיין יכולים לטפל בעצמם. כעת, כל ביקורת שעתידה להתקיים מביאה איתה רגשות מעורבים של דאגה ופחד ובקשתם היחידה היא שיתנו להם לחיות בשלווה".

עוד מציין גיטרמן שלפני מספר שנים החל משרד הרווחה במאבק כנגד כלל הפנסיונים לקשישים ("בתים חמים") שלא עומדים בקריטריונים של המשרד, דבר שהוביל גם לסגירת פנסיונים שעמדו בקריטריונים.

גיטרמן לכחלון: "אני מבקש ממך בכל לשון של בקשה לנקוט צעדים כנגד סגירת הפנסיון ברובע י"א באשדוד. תושבי בית זה לא נזקקים לשום דבר על מנת לתחזק את הבניין, ואינם נדרשים בסובסידיות של המדינה. הם פשוט מבקשים לא לפנות אותם מביתם ולאפשר להם לחיות את השנים הנותרות בשקט ושלווה".
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה