פניה למפכ"ל המשטרה: באשדוד מתעלמים ממצאי תחקיר עובדה


להאזנה לתוכן:

תחקיר תוכנית עובדה, שחשפה חשדות למתן שוחד לכאורה, זאת תמורת היתרי בניה ותוספות בניה, ממשיכה להעסיק גורמים שונים באשדוד. אחד מהם, פעיל הציבור אבי הלוי, פנה השבוע למפכ"ל המשטרה כדי שיורה על פתיחת חקירה. "הנך מתבקש להורות על חקירת התנהלות הוועדה המקומית אשדוד בכלל ואת מר עמרם כנפו בפרט", כותב הלוי בפנייתו למפכ"ל

בחודש מאי 2011 שודר תחקיר בתוכנית "עובדה", בו טענו קבלנים ויזמים מאשדוד, שהצטלמו בעיוות קול וללא זיהוי פניהם, שנתנו כסף תמורת קידום תוכניותיהם. הממצאים שעלו בתוכנית, הצביעו על ממ"ק ראש העיר, עמרם כנפו, כמי שקיבל לכאורה שוחד מאותם המרואיינים שסירבו להיחשף. 

מאז פרסום הכתבה, פנו מספר גורמים אל ראש עיריית אשדוד, כדי שזה יזיז את כנפו מתפקידו כממ"ק יו"ר ועדת בניין ערים. אלה שראש העיר לא ראה את התחקיר באותה העין כמו אחרים, והוא מסרב לקריאותיהם של אותם הגורמים, חלקם פוליטיים, להקים ועדה שתבדוק את התנהלותו של עמרם כנפו. 

פעיל הציבור אבי הלוי, פנה אף הוא בעניין זה אל ראש העיר, כדי שיורה לבצע בדיקה מקיפה של ההחלטות ועדת בניין ערים, שהתקבלו בזמן שכנפו שימש כיו"ר הועדה בפועל. אלה שהתגובה שקיבל הלוי מהיועץ המשפטי של העירייה, הצליחה לגרום לחמתו לבעור בקרבו.

במכתב ששלח השבוע הלוי למפכ"ל המשטרה,רנ"צ יוחנן דנינו, הוא כותב: "מתגובתו (והתנהגותו) של היועץ המשפטי לעיריית אשדוד המשמש כזרוע הארוכה של היועץ המשפטי לממשלה, עולות החשדות כי הנ"ל מביא להכשלת חברי הוועדה המקומית בכלל ויו"ר הוועדה בפרט במילוי תפקידם וכן כי הינו מוצא לנכון ל-'טייח' לכאורה ולהתעלם מקיומם של מעשים פליליים לכאורה בוועדה המקומית ומבכר לחפות לכאורה על אותם מעשים (ככל שקיימים ובמידה וקיימים)".

בהמשך פנייתו מציין הלוי שביאח"ה קיימת חוסר נכונות וחוסר מוטיבציה לפתוח בחקירה כנגד אותם הגורמים, לדברי הלוי "המאותרגים". הלוי מציג במכתבו למפכ"ל את אותם המקרים שהוזכרו בתחקיר "עובדה", ושבהם הועלה חשד שניתן לכאורה שוחד לממ"ק ראש העיר.

"בנסיבות האמורות ולאור חומרת הדברים, הנך מתבקש להורות על חקירת התנהלות הוועדה המקומית אשדוד בכלל ואת מר עמרם כנפו בפרט, כן הנך מתבקש להורות על חקירת התלונות אשר הגשתי בעבר, לרבות התלונות שהגשתי במהלך החודשים האחרונים, העוסקות בקידום תוכניות בוועדה המקומית", כותב הלוי למפכ"ל דנינו. 

בעיריית אשדוד מציינים בעקבות טענותיו של הלוי: "במשרדי העירייה לא התקבל העתק ממכתבו הנ"ל של מר אבי הלוי. צר היה לנו על תוכנו וסגנונו המעיד על כותבו יותר מאשר על בעלי התפקידים נשוא מכתבו.עיריית אשדוד מתנהלת בהתאם ובכפוף לחוק, תוך שהיא נעזרת בגורמים ובאנשים המקצועיים ביותר. עובדי העירייה, כמו גם עובדי ציבור, עושים מלאכתם במסירות,בנאמנות ועל פי מצפונם על מנת למלא את שליחותם הציבורית כראוי.האשמותיו משולחות הרסן של מר הלוי חסרות שחר".
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה