יתוש הטיגריס האסייתי הגיע לאשדוד


להאזנה לתוכן:

באיגוד ערים לאיכות הסביבה באשדוד דיווחו השבוע על הימצאותו של היתוש באשדוד ובישובי הסביבה. עקיצתו של היתוש מתרחשת בעיקר בשעות היום, והוא מתפתח בחצרות בהם ישנם ריכוזי מים או השקיה מרובה. עקיצתו כואבת במיוחד ועלולה להעביר מחלות נגיפיות לבני האדם, כדוגמת קדחת הנילוס המערבי

יתושים ראשונים מסוג הטיגריס האסייתי נצפו באשדוד, גן יבנה וניר גלים. היתוש היה נפוץ בעיקר בצפון הארץ, אך החל להתפשט ברחבי הארץ. הסיבה המרכזית להופעתם של היתושים בהמוניהם, היא מצבורים של מים עומדים - בייחוד בגינות המטופחות בהן משקים את הצמחייה. ואולם, גם בבתי קברות מופיעים היתושים בימות הקיץ החמים, ומטרידים את האבלים העולים לקברי יקיריהם. הסיבה: המים העומדים בצמחייה בבתי הקברות, וגם המים באגרטלים.

יתוש הנמר האסיאתי ידוע בישראל כגורם למטרדי עקיצות קשים לבני אדם בעיקר בשעות היום מחוץ לבתים. בעולם הוא ידוע כמעביר גורמי מחלות נגיפיות, כגון קדחת הנילוס המערבי. 

שמו של יתוש הנמר האסייתי מגיע מצורתו המזכירה נמר, וצבעיו חום, שחור ולבן. הוא נחשב לחמקמק, זריז והוא אינו מזמזם כשהוא מגיח. הוא מתיישב על הגוף ובקושי מרגישים אותו, עוקץ ונמלט כאילו לא קרה דבר. היתוש דוגר בכל מקווה מים ומתרבה בקצב גבוה, כאשר התנאים מאפשרים לו זאת. הוא יכול להתרבות אפילו בצלחת תחתית של עציץ, ולכן ישנה חשיבות בייבוש מקורות מים.

עקיצת הנמר האסייתי גורמת לשלפוחית אדומה, ובכל פעם שעקיצה כלשהי גורמת לתופעות לוואי כמו חום, הקאות, או כל דבר חריג, צריך להיבדק על ידי רופא.

הדרך העיקרית להדביר את היתוש היא על-ידי ביצוע פעולות מניעה. רק במקרים מיוחדים נדרש יישום של חומרי הדברה.

הימנעות מהשקיית ייתר בגינות, ריקון מים הקיימים בתחתיות עציצים, דליים, חביות, אגרטלים, ניקוז מים עומדים ממרזבים סתומים, לחורר כל צמיג שצובר מים. בעלי פאנצ'ריות שמחזיקים צמיגים משומשים צריכים לאחסנם באופן שמונע הצטברות מים על-ידי כיסוי, קירוי או חיתוך ופינוי לאתר פסולת מסודר בהתאם לחוק.

שימוש בחומרי הדברה נדרש כנגד זחלי יתושים באגרטלים, שלא ניתן לרוקן מהם מים, וכנגד יתושים בוגרים במקרים של נוכחות רבה מאוד של יתושים בוגרים או בעת נוכחות רבה של בוגרים בעת חשש להעברת מחלה.

 מריחת חומרים דוחי יתושים עשויה להועיל בהפחתת מספר העקיצות בעת שהיה מחוץ לבית.
 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה