מי אמר ששביתת הרופאים לא מצילה חיים?


להאזנה לתוכן:

רופא מומחה מבית החולים 'קפלן', שנמצא בשביתה, נקלע בבוקר יום רביעי השבוע, לאירוע החייאה על אישה שהתמוטטה ברחוב. הרופא הציעה את עזרתו לצוותי ההצלה שביצעו החייאה על האישה, וסייע בהצלת חייה. "פעולותיו של הרופא מ'קפלן' סייעו להציל את חיי האישה", סיפר כונן איחוד הצלה דרום שהשתתף בהחייאה

אישה התמוטטה הבוקר ברחוב קרן היסוד ברובע ד'. צוות רפואי מקופת חולים שנמצאת בקרבת מקום, החל לסייע לה, במקביל הוזנקו למקום צוותי הצלה. כונני איחוד הצלה דרום, דניאל סויסה ואברהם פורגס שהגיעו למקום, החלו לבצע באישה פעולות החייאה. למקום הגיעה גם ניידת טיפול נמרץ של מד"א, שביחד עם כונני איחוד הצלה דרום, ביצעו פעולות להצלת חיי האישה.

ד"ר קטלובקר ולדמיר, מומחה בהרדמה בבית החולים קפלן, שנמצא בשביתה מעבודתו, עובר לגמרי במקרה במקום. הוא רואה את פעולות ההחייאה, עוצר את רכבו ומציע את עזרתו. "הרופא הגיע ואמר שהוא רופא בשביתה מקפלן. הוא הציג תעודות, והציע לסייע לנו בפעולות ההחייאה", מספר כונן איחוד הצלה דרום, אברהם פורגס.

ד"ר קטלובקר מסייע לצוותים בהחדרת צינור אוויר לגרונה של הפצועה, פעולה שצריכה להיעשות במומחיות, כדי לא לגרום לנזק לאישה. זמן קצר אחר כך, מתחילה האישה להחזיר אותות חיים, והיא מפונת לבית החולים 'קפלן' לאחר החייאה מוצלחת.

אברהם פורגס, מתנדב איחוד הצלה דרום: "זה היה מרגש לראות את ד"ר ולדימיר שהוא רופא בשביתה, שהוא מסייע בהצלת חייה של האישה, יתכן והוא ימשיך את הטיפול בה בבית החולים לאחר השביתה. מה שבטוח שהיא תיהיה בידיים טובות".

ד"ר ולדימיר קטלובקר, בשיחה עם כתב "המגזין", מציין שהוא בסך הכל עשה מה שכל רופא היה עושה, מסייע להציל חיים. "דווקא היום הייתי בשביתה והייתי באזור עם הבת שלי, שהתעקשה שאבוא איתה לקופת החולים", מספר לנו ד"ר קטלובקר . לדבריו, בשלב מסוים הוא השאיר את ביתו בת ה-17 בקופת החולים ולהלך לסידורים. "אחרי כמה דקות מתקשרת אלי הבת שלי. היא אומרת לי לבוא מהר כי יש החייאה על אישה, ומד"א לא כול כך מסתדרים", כך הוא מספר. הוא ממהר למקום והוא רואה את הצוותי מנסים לבצע אינטובציה (הכנסת צינורית לריאות דרך הגרון), אך ללא הצלחה. "אני מציג את עצמי כרופא ומציע לסייע בהכנסת הצינורית, דבר שאני עושה גם במסגרת עבודתי", מספר ד"ר קטלובקר . הוא חובש כפפות סטריליות, נשכב על הרצפה בצמוד לאישה, ובסיוע של אנשי מד"א ואיחוד הצלה דרום, הוא מצליח בפעה הראשונה להחדיר את הצינור. 

ד"ר ולדימיר קטלובקר:  "התנאים היו קשים ולא כמו בחדר ניתוח. החולה הייתה על הרצפה, וכדי לבצע את הפעולה אתה צריך להיות בגובה שלה. בסופו של דבר החולה פונתה לאחר החייאה טובה. היו הרבה מאוד אנשים מסביב, שלא ממש הבינו מי זה בבגדים אזרחיים מציל חיים. בסוף אפילו מחאו לנו כפיים". 
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה