מתה הדולפינה שנמצאה ע"י המצילים בחוף הקשתות באשדוד (תמונות מהאירוע)


להאזנה לתוכן:

הדולפינה שנמצאה אמש בחוף הקשתות באשדוד, לא התאוששה והבוקר היא מתה. חוקרי המרכז לחקר והצלת יונקים ימיים, בודקים ממה סבלה הדולפינה

מראות של דולפינים בחופי אשדוד הפכו לשכיחים לאחרונה, אך לזה לא ציפו המצילים והמתרחצים בחוף הקשתות באשדוד. דולפין חולה ותשוש נפלט לחוף הקשתות באשדוד. המתרחצים שגילו אותו, מיהרו לדווח על הדולפין למצילים.

ניסים דהן, אחד המצילים שהיה באירוע, מספר: "ראינו את הדולפין קופץ בין הגלים. ניסינו להחזיר אותו למים, אך הוא כל הזמן חזר לכיוון החוף. לניסיונות להחזיר את הדולפין לים מצטרפים המצילים בן דהן, דוד סרוסי, שלומי כהן והמנהל שלנו אפרים שומר. לאחר שכל הזמן הוא חזר לחוף, הבנו שהדולפין במצוקה והזעקנו את אנשי רשות הטבע והגנים".

חוקרי המרכז לחקר והצלת יונקים ימיים(מחמ"לי), מנחים את המצילים כיצד לשמור על הדולפין שלא ייפגע, וממהרים להגיע לחוף. הם מזהים מיד שמדובר בדולפין חולה ותשוש שזקוק לסיוע. הוא נלקח ע"י אנשי מרכז המחקר למכמורת, שם יטפלו בו חוקרי המרכז וינסו להחזירו לאיתנו.
"התקשרנו הערב לאנשי המכון, והם דיווחנו לנו שדולפין במים ושהוא ראה כבר וטרינר. אנחנו מקווים שהוא ייצא מזה. מי יודע, אולי הוא יגיע לאזורנו שוב כדי להודות לנו", אומר המציל דהן.

חוקרי מחמל"י ווטרינרי מחמלי המתינו לשיירה במרכז אישוש צבים והמחלקה של חקלאות הימית של בית ספר מבואות ים. נמצא שזו נקבת סטנלה בארך 223 הועברה למרכז אישוש דולפינים במכמורת ,קיבלה סיוע של תרופות ונוזלים ונמצאת בהשגחה צמודה 24 שעות ביממה.

אך למרות הטיפול המסור, הדולפינה לא שרדה והיא נפטרה הבוקר (יום שלישי).

 

צילומים: ניסים דהן 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה