לאחר השינויים: שוק איכרים בלי האיכרים ובלי התושבים


להאזנה לתוכן:

לאחר שבעיריית אשדוד התחשבו בטענות סוחרי שוק ב', איבד שוק האיכרים מציביונו היחודי. סוחרים זועמים במרכזון ב', כועסים על העירייה שנכנעה לסוחרי השוק, ולא קיימה את השוק כפי שתוכנן במקור

מעט מאוד תושבים הגיעו ל"שוק האיכרים" ברובע ב'. השוק שאמור היה להתקיים ברחבת מרכזון ב', ומטרתו הייתה החזרת החיים למרכזון, הוקם לבסוף ברחבת החניה של השוק, ולא הוצגה בו כלל תוצרת חקלאית, או כל תוצרת יחודית. 

כזכור, הלן גלבר ביחד עם ועד סוחרי שוק ב', יצאו בשבוע שעבר נגד החלטת העירייה לקיים את שוק האיכרים במרכז רובע ב'. סוחרי השוק טענו שמדובר בתחרות על הלקוחות שלהם ואיימו להפגין נגד העירייה. בעירייה דאגו מבעוד מועד להציע לסוחרים דוכנים במחירים מוזלים, אבל הסוחרים התנגדו. בעירייה ניסו לפייס את הסוחרים והוחלט לקיים את שוק האיכרים בחניה שצמודה לשוק. 

במהלך ישיבת המועצה האחרונה, הפתיעה חברת המועצה גלבר, כאשר אמרה שהיא יודעת מה קורה, כיוון שבעלה הוא חבר בועד הסוחרים.  

"מדובר בכישלון מוחלט", אמר אחד הסוחרים המאוכזבים של המרכזון. לדבריו, אסור היה לעירייה לשנות את הציביון של השוק, ולמעשה, מאז שנכנעה לסוחרי השוק, היא למעשה הביאה את הכישלון מראש. עמי, בעל דוכן פלאפל במרכזון, ציפה בכיליון עיניים לשוק שאמור היה להיות ממש מול הדוכן שלו. "אני כבר ארבעים שנה פה, אבל העסקים חלשים מאוד בשנים האחרונות. כשהחליטו על קיום השוק ברחבה, אמרנו שסוף סוף יהיה שינוי פה. אבל לקחו את השוק הזה וזרקו אותו מאחורה. שום דבר לא זז פה".

סוחר  אחר אף הוא כועס על העירייה, שהעדיפה להיכנע לסוחרי השוק ולא התחשבה בסוחרי המרכזון. "זה ממש לא מובן. אנחנו כועסים מאוד על החחלטה, חשבנו שזה יביא קצת חיים ואנשים נוספים למרכזון הגוסס".

בעירייה ציינו שקיום שוק האיכרים ברובע ב' נועד כדי להחיות מחדש את מרכזון הרובע. גם ברוגוזין קיימה העירייה אירועים, כדי להחיות את המקום מחדש, והערב הראשון הוכתר כהצלחה מסחררת. גם היום הגיעו רבים למדרחוב רוגוזין ונהנו משלל פעילויות ומופעים. 

בעקבות כישלון שוק האיכרים, לא ברור לפי שעה כיצד ינהגו בעירייה. גורמים עימם דיברנו ציינו שנבדקת האפשרות להעביר את השוק לרובע חלש אחר בעיר. "אם הסוחרים לא רוצים בהחייאת האזור, לא נעשה זאת בכוח".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה