אמא לתינוק בן 10 חודשים ואחיה בן ה-8 הגיעו לחרפת רעב


להאזנה לתוכן:

כבר שבוע שמשפחה מאשדוד חיה על אורז ותה בלבד. לפני שבוע התמוטטה אם המשפחה במחלקת הרווחה באשדוד, ואושפזה מאז בבית החולים. בבית נותרה ביתה בת ה-18 ביחד עם בנה התינוק ואחיה בן ה-8 וללא כל אמצעי מחייה בסיסיים. "לא אכלתי כלום היום", סיפר בן ה-8 לכתב אשדוד נט

בת ה-18 ובנה התינוק2,400 שקל בחודש, זהו כל תקציבה החודשי של משפחה בת ארבע נפשות, ביניהם גם תינוק מקסים בן 10 חודשים בלבד. מקור הכסף הוא קצבת הבטחת הכנסה ומזונות, אותם מקבלת האמא בת ה-39 מהביטוח הלאומי.    
ארבעת הנפשות חיות בדירת 2 חדרים קטנה וצפופה של עמיגור. האם ריטה (שם בדוי) פנתה לפני שבוע שוב ללשכת הרווחה ברובע ב' לבקש סיוע, אך שם היא התמוטטה ופונתה לבית החולים.

"לפני שבוע המקרר התקלקל. מעט הדברים שהיו במקרר התקלקלו. אמא, ביום שלישי שעבר, פנתה לרווחה כדי לראות מה אפשר לעשות, לא היה לנו מה לאכול. אבל היא התמוטטה שם. מאז היא מאושפזת בבית החולים עם חשש לאירוע מוחי", מספרת לנו ליאורה (שם בדוי) בת ה-18.                
   
לליאורה יש תינוק בן 10 חודשים. אביו של התינוק בקשר חלקי עם הנערה, ולא ממש מסייע. לפני שבועיים סיימה ליאורה את הלימודים בבית ספר מחוץ לאשדוד, ולמרות שהיא מגדלת תינוק, היא הצליחה לעשות את מבחני הבגרות. בעבר למדה ליאורה בכיתת מחוננים באחד המקיפים באשדוד, אך בשלב מסוים היא החלה במרד הנעורים, ובהיעדר יד מכוונת, היא עזבה את לימודיה בכיתת המחוננים ונדדה אל בית ספר מחוץ לאשדוד.                                                            
             
האח בן השמונה של ליאורה סובל ממספר בעיות התנהגותיות והוא זקוק לטיפול פסיכולוגי, אך לדברי ליאורה, הוא עדיין לא זכה לטיפול משמעותי. "לא אכלתי היום כלום", אומר לנו בן ה-8. ליאורה ממהרת להשתיקו ומספרת שהוא אכל במבה מוקדם יותר.  ביום שלישי השבוע הלכה ליאורה ביחד עם בנה התינוק ואחיה, לבקר את אימם בבית החולים, לאחר שבוע שלא ראו את אימם. בבית החולים אכל בן ה-8 את ארוחת הערב של האמא. כסף לחזור באוטובוס הביתה לא היה לליאורה, אחת האחיות טובות הלב נתנה לה כסף, והיא הצליחה לחזור לאשדוד.                                                                           
                                                                            
"אני רוצה לצאת לעבוד. סיימתי את הלימודים לפני שבועיים, אבל עכשיו המצב של אמא לא טוב", אומרת לנו ליאורה. "אנחנו קונים אוכל בתחילת החודש כשאמא מקבלת את הכסף מהביטוח הלאומי. זה מספיק לכמה זמן, אבל לקראת אמצע החודש שוב אין לנו מאיפה להביא אוכל. אנחנו שותים תה ואוכלים בעיקר אורז ולחם כדי שאוכל להמשיך להניק את בני".                        
                    
גורמים בעיריית אשדוד קיבלו דיווח על המשפחה ומנסים לסייע לה במסגרת תקציבי הרווחה. בנוסף, לבן ה-8 ניתנה האפשרות להצטרף לאחת הקייטנות שמפעילה החברה העירונית באשדוד, ללא תשלום.    
                  
אך ריטה, ליאורה והילדים, זקוקים נואשות למוצרי מזון בסיסיים, למקרר ולכל סיוע אפשרי. המשפחה במצוקה קשה מאוד. ליאורה, שהייתה בעבר בכיתת מחוננים באשדוד, היא בעלת פוטנציאל אדיר לצאת מהמעגל הזה אם רק תהיה לה יד מכוונת ומסייעת. בעזרת הדרכה נכונה, היא תצליח להתרומם למעלה ביחד עם משפחתה.                                
                              
המעוניינים לסייע למשפחה, מוזמנים לייצור קשר עם מערכת אשדוד נט במייל: [email protected] או בטלפון: 054-2274178 ואנו כבר נקשר אתכם למשפחה.
המקרר הריק והמקולקל
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה