מפעל הזרים תשטיפים לרחוב הציבורי


להאזנה לתוכן:

היחידה לאכיפה סביבתית ממשיכה לאכוף את חוקי הסביבה באזור התעשייה. השבוע פעלו אנשי היחידה נגד מפעל אקרשטיין, אשר לטענת העירייה, הזרים תשטיפים אל הרחוב באמצעות צינור שהושחל החוצה דרך החומה. חומר תיעודי הועבר ללשכה המשפטית לנקיטת סנקציות נגד הבעלים

פנייה שנתקבלה במוקד העירוני הביאה את אנשי היחידה לאכיפה סביבתית לפעילות מהירה ויעילה באזור התעשייה. הפנייה דיווחה על זרימה של תשטיפים לא מזוהים, היוצאים מתוך מפעל אקרשטיין אל רחוב היוזמה באזור התעשייה. מפקחי היחידה אשר הגיעו למקום, זיהו את מקור התשטיפים היוצאים מהמפעל, כשהם זורמים בתוך צינור חבוי אשר הוצא אל מחוץ למפעל – דרך החומה ובאופן לא חוקי כמובן – ונשפכים אל הנקז הראשי.  
צילום: פקחי עיריית אשדוד

בפעולת תיעוד מלאה צולם הצינור העובר מבעד לחומה כשהוא מוציא את התשטיפים מהמפעל אל תוך הנקז וכן צילום תשטיפים שזרמו אל רשות הרבים. כן נלקחו דגימות של התשטיפים ונרשם דוח מפורט המציין את כל חוקי הסביבה וחוק רישוי עסקים.   "הדגימות שנלקחו יועברו למעבדה להמשך בדיקה והתנהלות בהתאם לממצאים" אומרים ביחידה ומבטיחים שפעילות האכיפה תלך ותתרחב בהתמדה בכל אזור התעשייה.   אגב: החור בחומה, דרכו עבר הצינור, נסתם וכנגד המפעל החליטה העירייה לנקוט בהליך משפטי.   בעיריית אשדוד מעודדים מאוד מהפעילות המתבצעת ביחידת האכיפה וציינו שרק לאחרונה הוכשרו 15 נאמני סביבה נוספים שיסייעו באכיפת חוקי סביבה בתחום השיפוט העירוני.                                                                                 
מחברת אקרשטיין נמסר: "המים נועדו למיחזור ושימוש חוזר במפעל ובעקבות סתימה נקודתית בצינור, המים זרמו מחוץ למפעל לפרק זמן קצר, עד שהתקלה טופלה במהירות האפשרית, תוך מס' שעות.מבדיקות חוזרות ונשנות של העירייה ונציגיה, לא נמצאו כל ליקויים והתקלה לא חזרה על עצמה".                                    
בתמונה: הצינור האסור היוצא מבעד לחומה אל הנקז ועובד היחידה מתעד את העברות.
הפקח מתעד את העבירה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה