להאזנה לתוכן:

לאורך שדרות בני ברית, צמוד לרובע ו', התקינו בעירייה תאורת רחוב לשביל הולכי הרגל. לפני שנתיים דיווחנו בעיתון המגזין על כך שהולכי רגל צועדים שנים בשבילים חשוכים. אחת מתושבות העיר, אותה תפסנו צועדת בשביל המואר: "שנים אני צועדת פה תמיד בחשש, אבל עכשיו, לא רק שהחליפו מרצפות ושיפצו, אפילו שמו תאורת רחוב מרשימה. אני כבר יותר בטוחה"

אור קטן תמיד גובר על חושך גדול! השבוע, כשנתיים לאחר שדיווחנו בכתבה "מכת חושך", על שבילים רבים של הולכי רגל בעיר, שאינם מוארים בתאורת רחוב, אנו שמחים לראות שבעיריית אשדוד החלו לטפל בהזנחה של שנים.            

לפני כשנתיים דיווחנו על שביל הולכי הרגל שבשדרות בני ברית, שצמוד לרובע ו', ששנים רבות אינו מואר בתאורה מינמלית. התאורה היחידה על השביל, הייתה של עמודי התאורה מהכביש הסמוך. אך התאורה לא הייתה מספיקה ורבים חששו לצעוד במקום לאחר רדת החשיכה.                             


בימים האחרונים סיימו בעירייה את שיפוץ השביל, יש לציין שזה נעשה לאחר שנים שאיש לא טיפל בקטע הנ"ל. במקום הוחלפו המרצפות, נסללו שבילים לרוכבי האופניים והותקנו עמודי תאורה חדישים עם תאורה חסכונית. בסיור לילי במקום הופתענו לראות את השינוי המבורך. המקום מואר לתפארת לכל האורך מצומת המשטרה ועד לשדרות ירושלים.                                                                                                      


דינה, תושבת רובע ו', אותה אנו פוגשים צועדת במקום, נשמעה מאוד מרוצה מהשינוי. "המקום הזה היה חשוך בצורה מפחידה. היו פה יושבים אנשים בחושך וממש היה מפחיד לצעוד פה. היום אני לא חוששת יותר. יש תאורה ממש כמו אור יום, וזה גם יפה כל השיפוץ שעשו פה", היא מספרת לנו.                                      


גורמים בעיריית אשדוד מציינים שאין מדובר בסיסמת בחירות, ולמעשה זו המדיניות של העירייה לשפץ את האזורים הישנים בעיר, ששנים לא התקרבו אליהם. הוא מביא לנו לדוגמא את תאורת הרחוב והשיפוץ ברובע ב', ברחוב רמב"ם, וכן את השיפוץ המסיבי מסביב לפארק בן גוריון, רחוב ז'בוטינסקי ועוד אזורים שלא זכו לשיפוץ כבר שנים.


ברור לכולם שישנם עוד שבילים רבים להולכי רגל שהם חשוכים, בעיקר באזורים הישנים שצמודים לשדרות מרכזיות, שם מטעמי חסכון לא הותקנה תאורה בשבילי הולכי הרגל, אלה הסתמכו על התאורה במרכז הכביש... שכלל אינה מספיקה.                                                                                                  


פרויקטים להארת שבילי הולכי רגל צפויים בעוד אזורים בעיר, וזה טוב גם להתמודדות עם הפשיעה, שכן החושך מזמין אליו את הגורמים הפליליים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה