נשף הסיום של כיתות י"ב הפך לזירת קרב


להאזנה לתוכן:

תלמידי שכבת י"ב במקיף ד' באשדוד, לא יישכחו עוד זמן רב את נשף הסיום, שסימן את סיום לימודי החובה שלהם. קטטה המונית שהתפתחה במקום, הובילה לכיסאות שהתעופפו באויר, פצועים ועצור אחד שנחקר במשטרה. גם כאן האלכוהול היה "שחקן חיזוק" משמעותי. יו"ר ועד ההורים העירוני: "הזהרתי לפני שנה שאסור להתיר לתלמידים לעשות נשפים". בחודש מאי השנה, הוציא מינהל החינוך מכתב להורים, בו הוזהרו ההורים מאירוע שכזה, שבסופו של דבר הוא התרחש

מקיף ד' אשדודתלמידי י"ב ממקיף ד' באשדוד, בסך הכל רצו לעשות נשף סיום כמו בסרטים האמריקאים. בכל זאת, בחודשים הקרובים יתגייסו רובם לשירות בצה"ל, ואין כמו נשף סיום כדי לסיים את פרק הנעורים בחיים.


אלה שאת הנשף הזה הם לא יישכחו במהרה. מי שארגן את הנשף אלה התלמידים, ללא מעורבות הצוות החינוכי ו/או ההורים, שרק פתחו את הארנק ורצו לתת לילדיהם את החוויה היפה ביותר לסיום כיתת י"ב.


התלמידים שכרו את שירותיה של חברת הפקות e-vent, שהייתה אחראית על הפקת הנשף. מקום הנשף נקבע להיות אולם האירועים "וידה" באזור התעשיה. ביום שני בשבוע שעבר, הכל היה מוכן לקראת התלמידים. הערב התחיל בצורה טובה ומבטיחה, אלה שאיש לא ציפה לבאות.


מהעדויות שהגיעו למערכת "אשדוד נט", מספרים תלמידים על אלכוהול רב שצרכו חלק מהתלמידים, לא ברור עם באו "מתודלקים", או דאגו לשתות במקום (הנושא נמצא בחקירת משטרה).


על פי העדויות של תלמידים שהיו באירוע, אחד מתלמידי בית ספר חשב שעובדים במקום מנסים להתחיל עם חברתו, ואז החלה המהומה הגדולה, כאשר אותו הצעיר ביחד עם חבריו, החל לריב עם עובדי האולם. מאבטחים שהגיעו לנסות להשליט סדר במקום, הדליקו עוד יותר את האש, וקטטה גדולה התחילה במקום.


"עפו כיסאות, שולחנות נשברו, היו שם נערים עם ראש פתוח שהזדקקו אחרי זה לתפרים", מספרת אחת התלמידות שראתה את הקטטה. למקום הוזעקה המשטרה ומד"א. ניידת משטרה אחת שהגיע למקום, לא הצליחה להשתלט על המהומה, וארבע ניידות נוספות הגיעו כדי לעצור את הקטטה ההמונית.


נער אחר במסיבה סיפר: "אולי 20-30 השתתפו בקטטה. הם רבו עם מקלות והיה הרבה מאוד הרס. הגיעו ניידות משטרה ואמבולנסים. בשלב מסוים פשוט קראתי להורים שלי שלקחו אותי הביתה".


בתגובה שהעבירה לאשדוד נט המשטרה, הם מציינים כי " בשלב זה נעצר מעורב אחד באירוע. מהחקירה עולה שבמקום אכן סופק אלכוהול על כן בוצע שימוע לבעל האולם".


אסי, מנהל האירועים של האולם, בשיחה עם אשדוד נט מציין שהאולם לא סיפק אלכוהול: "הילדים הגיעו מתודלקים". לדבריו, מאבטחים של האולם ניסו להפריד בקטטה שהתפתחה וקיבלו בעצמם מכות מהתלמידים. "זו הפעם הראשונה שאנחנו עורכים אירוע לבני נוער, ועל החוויה הזאת לא נחזור יותר. השומרים שלנו קיבלו מכות, הזמנו משטרה שתעשה סדר. לגבי הנזקים, אנחנו נפנה למפיק האירוע, שיישא בתוצאות הנזקים שלנו. היה פה ניסיון לחקות את הנשפים בארצות הברית, אבל כנראה שפה זה לא עובד".


קלמו ברבי, יו"ר ועד ההורים העירוני ויו"ר ועד ההורים במקיף ד', כעס השבוע שאיש לא הקשיב לו כשטען שאסור לתת לילדים לעשות את נשף הסיום ללא מעורבות ההורים והצוות החינוכי. " כבר בשנה שעברה התראתי על כך, אבל לצערי אף אחד לא הקשיב לי. הילדים הלכו לבד וסגרו את האירוע. אני הודעתי במכתב להורים שהנשף הוא על אחריות ההורים והילדים".


לדברי קלמו, על מינהל החינוך לטפל בעניין זה, ולאסור קיום מסיבות סיום באופן עצמאי. "בישיבות שקיימתי עם מינהל החינוך, אף אחד לא תמך בי, הנה התוצאה. בעקבות האירוע, החליט ועד ההורים שבמקיף ד' לא יתקיימו יותר מסיבות שלא באחריות בית הספר ובליווי ההורים".


בעיריית אשדוד מציינים שבחודש מאי השנה, הופץ חוזר ממינהל החינוך להורי תלמידי י"ב, בו הם מציינים בפניהם על כך שנשפי הסיום אותם מארגנים התלמידים, אינם באחריות המורים ומינהל החינוך. באותו החוזר נכתב: " לא תהיה שם שום השגחה לא על התנהגות, לא על כניסת גורמים זרים ולא על שתיית אלכוהול וחומרים מסוכנים אחרים".


תגובת מינהל החינוך לקטטה ההמונית בנשף הסיום: " ככלל יש להבהיר כי בתי הספר העירוניים מארגנים מסיבות וטקסי סיום מסודרים, המשותפות לתלמידים והוריהם ולמורים, תוך שמירה על כל הערכים החינוכיים שבית הספר מחנך להם. ביה"ס אינם מארגנים מסיבות פיראטיות או פרטיות ואפילו מתנגדים להן. עיניך הרואות כי במכתב המצ"ב, שיצא לכל הורי תלמידי י"ב בעיר, הם הוזהרו מפני שיתוף פעולה עם אלה המארגנים מסיבות מעין אלו, שאין עליהם כל בקרה או פיקוח, ובהן יכול כל דכפין לשתות ולהתהולל כאוות נפשו. להורים ולתלמידים הבוגרים יש אחריות מוחלטת ועליהם למנוע ולהימנע מהיווצרות מצבים כפי העולה מתיאור שאלתך, במיוחד לאור החוזר הברור והחד משמעי שנשלח לכל אחד מהם. אנו מצרים על אלה אשר עשו דין לעצמם ונהגו בניגוד לבקשתנו, ומברכים את כל האחרים שכן מלאו אחר החוזר ושמרו על כבודם וכבוד יקיריהם".

 

צילום: אורי קריספין


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה