הלן גלבר: להעביר את שוק האיכרים מרובע ב'


להאזנה לתוכן:

העירייה בתגובה: הסוחרים וועד הרובע היו שותפים מלאים לתיכנון הפסטיבל. גלבר מציעה להעביר את הפסטיבל לחוף לידו או הקשתות, כדי שלא יפגע בפרנסת הסוחרים ברובע ב'

חברת מועצת העיר, הלן גלבר, יוצאת נגד ההחלטה לקיים את שוק האיכרים במהלך הקיץ ברובע ב'. שוק האיכרים אמור להתקיים בכל יום שישי ברחבת מרכזון רובע ב'.


גלבר, שתומכת בקיום שוק האיכרים, מציינת: "עקב התנאים השוררים במקום ,סוחרי השוק בקושי מחזיקים מעמד ובקושי מוציאים את פרנסתם ולחמם מהמקום". לדבריה, סוחרי השוק משלמים ארנונה מלאה, אך סובלים מהזנחה קשה במשך שנים.


"לפתע קמו להם קברניטי העירייה יחד עם אגף האירועים בעירייה עם " רעיון מבריק " להקים במשך 8 ימי שישי החל מתאריך 8/7/11 ברחבת מרכזון אזור ב' שוק איכרים שיתחרה בסוחרי השוק שכאמור בקושי מתפרנסים ומוציאים את פרנסתם !" אומרת גלבר.


לדבריה, השוק יתקיים דווקא ביום שישי, שהוא היום העמוס ביותר עבור הסוחרים בשוק ב', בו יש להם את הפרנסה הטובה ביותר. "מדוע לא בחרו באגף האירועים להתייעץ עם סוחרי השוק ולשמוע את דעתם ?" שואלת גלבר.


גלבר מציעה להעביר את שוק האיכרים לאזור חניית חוף לידו או ברחבת חוף הקשתות, זאת כדי שסוחרי מרכזון ב' לא ייפגעו.

רווית יונה, יו"ר ועד רובע י"ב, בשיחה עם אשדוד נט, מציינת שקיום פסטיבל האיכרים נידון ביחד עם נציגי הסוחרים ונציגי השוק, שהביעו תמיכה בקיום הפסטיבל. יונה: "מטרת קיום שוק האיכרים ברובע ב', הוא להחיות את המקום, להביא יותר אנשים". לדברי יונה, סוחרים שיגיעו מחוץ לעיר, לא יציגו בדוכנים סחורה שתתחרה בבעלי העסקים בשוק. "נפגשתי עם חלק מסוחרי השוק, הסברתי להם שאין להם ממה לחשוש, נהפוך הוא, הצענו להם להוציא את הסחורה שלהם ולהציג אותה ברחבת המרכזון, והם הביעו תמיכה. בכוונתי להיפגש עם עוד סוחרים, כדי להפיג את החששות. כל מטרת קיום הפסטיבל ברובע ב', הוא להפיח חיים חדשים במקום".

חשוב לציין, שבעבר נמתחה ביקורת על העירייה על כך שאירועים ופסטיבלים שנערכים על ידה, לא נעשים באזורים החלשים של העיר. השנה החליטו בעירייה, להחיות מחדש שני אזורים שהיו בעבר תוססים במיוחד: מרכז רובע ב' ומדרחוב רוגוזין.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה לטענותיה של גלבר:

 

"תחום האירועים שקד מזה זמן רב על מנת להגיש לציבור תושבי אשדוד תוכנית אירועים עשירה ומגוונת לחודשי הקיץ, אשר הוצגה ע"י ראש העיר במסיבת העיתונאים שהתקיימה בלשכתו. במהלך ההערכות, התקיימה פגישה עם יו"ר ועד הסוחרים ויו"ר ועד רובע ב', כדי לתאם שיתופי פעולה בין כל הגורמים ולהבטיח שהמיזם יהיה לתועלת ולהנאת כל הצדדים. אם כן, המיזם יצא לדרך רק לאחר ברכת השותפים וההסכמה לשיתופי פעולה בנושא. יובהר כי אחת ממטרות המיזם היא להפיח רוח חיים ויצירת הזדמנות חדשה למתחם המרכז ורובע ב', לפיכך נרתמו הסוחרים והועד למיזם ואשרו אותו. עוד יודגש כי לסוחרים ניתנה עדיפות בהוצאת מרכולתם אל חזית המיזם, קודם שהוצע לאחרים. כן ייאמר שהמיזם מכוון לקהלים נוספים, מחוץ לעיר ומרובעים אחרים, כך שהוא מרחיב את פוטנציאל הלקוחות באופן משמעותי ויכול כמובן להיות רק לתועלת הכלכלית של המתחם. את שוק האיכרים יש לראות במשמעות רחבה יותר אשר תסייע בשיפור תדמית הרובע, תיצור מודעות סביבתית גבוהה ובסיס לשיתופי פעולה עתידיים, תפיח רוח חיים במרכז, תיצור זירת התרחשות אטרקטיבית ואווירה אחרת אשר תסייע לרובע. בהזדמנות זו נשמח אם תביאו הדברים לידיעת הציבור ותזמינו אותם להנות ולפרגן למארגנים ולתושבים השותפים במיזם".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה