אחרי 4 עשורים: נהרס המבנה המסוכן והנטוש בירידה לחוף לידו


להאזנה לתוכן:

מבנה נטוש ומסוכן, שהיה שקוע בתוך סבך של עצים, תוך שהוא מהווה סכנה לסביבה, נהרס השבוע על ידי בעליו. תהליך שנמשך מספר חודשים ולאחר שנמסרו לא מעט התראות להריסת מבנה, הגיע לקיצו ובימים אלה הולכת ומושלמת פעולת ההריסה

כזכור, באוקטובר 2009, בשעות הבוקר המוקדמות ולאחר שבוצעו כל ההכנות הנדרשות, התייצבו מספר כלי הנדסה כבדים בחוף הים והחלו בהריסת הקאנטרי קלאב - מבנה ישן שעמד שנים רבות נטוש ומשך אליו פעילות אסורה המסכנת את ילדינו. היתה זו פעולה ראשונה וחשובה בהיבטים היסטוריים משום שהיא הציבה את האינטרס הציבורי בחזית ונתנה תוקף ממשי למדיניות העירונית שקבע ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. היום, נעים לראות את המקום נקי ולשמוע תושבים המפרגנים על כך שקו המים נראה ברצף וללא מבנה המכער את רצועת החוף היפה.


השבוע נהרס עוד מבנה נטוש ומסוכן לציבור. מדובר במבנה שנמצא בירידה לחוף לידו, בין סבך עצים. תכתובת ארוכה התנהלה בין העירייה לבין בעל הנכס המתגורר באיטליה, לאחר שהמבנה הנ"ל הוכרז ע"י מהנדס מבנים מסוכנים כמבנה נטוש מסוכן. "על פי חוק העזר מבנים מסוכנים וחוות הדעת המקצועית של מהנדס מוסמך," אומרים לנו בהנדסה "הוכרז המבנה כמבנה נטוש ומסוכן, ולפיכך נשלחו לבעלים מכתבי דרישה להריסת המבנה ופינוי ההריסות".


דורית ברנשטיין, עוזרת מהנדס העיר, מציינת כי במסגרת פעילות המינהל נערכו לא מעט פגישות והידברויות מול הבעלים, בהתמדה ובנחישות, תוך שהעירייה מדגישה את העובדה ש"מאחר והבניין הוכרז ע"פ חוק כמבנה מסוכן, היא רשאית לבצע בעצמה את הריסת המבנה ולחייב את הבעלים בכל ההוצאות". ואכן, הבעלים הבינו לבסוף כי חלה עליהם אחריות והשבוע אפשר היה לחזות כיצד הם מבצעים בעצמם את הריסת המבנה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה