להאזנה לתוכן:

פסלי החיות המקדמים את הבאים בדרך הדרומית לאשדוד, לבשו השבוע בגדים חדשים. הפילים הולבשו בפרחי וינקה זוחלת ואילו דב הפנדה הולבש בטגטס צרפתי. גם הג'ירפה קושטה ברוב פאר והדר ונגסה להנאתה בפרחי הסיגלון המיתמר לגובה. הקרפדה הולבשה בפרחי וינקה ססגוניים ואילו הטווס התהדר לו בצמחי העונה.
כך מקבלות החיות את עונת הקיץ באשדוד

המיזם המיוחד של אגף הנטיעות זוכה לתשומת לב מיוחדת. דמויות פסלי החיות הנחמדות, המוצבות לאורך שדרות מנחם בגין, מהכניסה הדרומית ועד לרחבת העירייה, פושטות את בגדי החורף ועוטות עליהן פרחים חדשים כיאה לעונת הקיץ החמה. השבוע הושלמה המלאכה וכבר יכולים אנו להתבונן בבגדים הססגוניים בצבעי פירות העונה.


אמא פילה וגורה הפילוני המוצבים בגן הורדים בכניסה הדרומית, כמו גם דוב הפנדה הענק הניצב אל מול מרכז כלנית, התהדרו להם בצמחי וינקה זוחלת בשלל צבעי הקיץ. פרחים בצבעים ירוקים, ורודים, אדומים וסגולים היו כחומר בידי אנשי הנטיעות אשר תפרו בגדים חדשים לחיות העיר.

"הוינקה", אומר מר גרשון שטילמן - מנהל אגף הנטיעות "היא צמח רב שנתי ממשפחת ההרדופים, אשר סובלת בחורף מקור ולכן משמשת אותנו כצמח עונתי". גרשון מציין כי "בפילים הגדולים נשתלו כ-6,000 צמחים ובפנדה כ-5,000 צמחי וינקה".


גם הג'ירפה לבשה בגדי חמודות. היא התקשטה לה בצמחי טגטס צרפתי, בשני גוונים - צהוב וכתום אדום! על צמח זה אומר שטילמן: "הטגטס הוא צמח ריחני, עשבוני ועונתי, אוהב שמש החי כשלושה עד חמישה חודשים בעונת הקיץ".


על הג'ירפה הגבוהה, המוצבת ברוב הדר בפינת בני ברית מנחם בגין, נשתלו כ-3000 שתילים. אלא שהג'ירפה לא מסתפקת רק בבגדיה ההדורים, היא מרשה לעצמה לפזול הצידה ולאכול להנאתה מעץ הג'אקראנדה - או בלשון הקודש: עץ הסיגלון. "זהו עץ נשיר המתחיל את צמיחתו המחודשת בפריחה מרשימה בצבע סגול, ומכאן שמו", אומר שטילמן ומוסיף כי "תוך כדי פריחתו מלבלב העץ בעלים ירוקים ובסיום פריחתו יוצאים הפירות בצורת " קסטנייטות" ספרדיות - ובעברית: ערמוניות".


עוד מציינים באגף הנטיעות, "בוצעו עבודות שתילה של כ-18,000 פרחים ברחבי העיר. בגינות העיר, על איי התנועה ובשדרות העיר". גם כאן אפשר לראות בעיקר צמחי וינקה זקופה או וינקה זוחלת, המעטרים פסי ירק לאורך השדרות, כיכרות ואיי תנועה. באזורי מערב העיר ניתן לראות גם ציניות בצבע צהוב, חום או ורוד.


בתמונות: פילים, דב הפנדה וערוגות צמחים ברחבי העיר.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה