האשדודים רוצים דיור בר השגה – אולם אפילו דירה אחת לא נבנתה


להאזנה לתוכן:

סקר אשדוד נט מראה באופן חד משמעי כי הנושא הבוער ביותר כיום לתושבי העיר הוא יצירת יחידות דיור לזוגות צעירים. אם תשאלו כל זוג אשדודי מה הכי בוער לו כעת, התשובה תהיה נחרצת – קורת גג ורצפה כדי שיהיה אפשרי להקים משפחה בעיר. אולם היום אין אופציית דיור באשדוד לצעירים ולכל מי שאין לו הון עצמי של מאות אלפי שקלים בתוספת הוכחת הכנסה של למעלה מ 10,000 ₪ נטו בחודש...אין לו סיכוי לרכוש דירה בעיר שלו. באשדוד כבר שנים מבטיחים דיור בר השגה... אבל התוכניות כשלו וגם אלו שמוצגות לעתיד, לא יפתרו את הבעיה

אחת האג'נדות של ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, בבחירות האחרונות לראשות העיר, הייתה דיור לזוגות צעירים ודיור בר השגה. לא מעט בחרו בו בגלל הבטחותיו, ובעיקר כי שבעו מהבטחות קודמות שלא מומשו.


לזכותו של לסרי יאמר שמיד עם כניסתו לתפקיד ראש העיר, הוא הקים ועדה מיוחדת שבראשה עמדו מומחים מהטכניון. תפקיד הועדה היה לקבוע את הכללים לקיום תוכנית לדיור בר השגה באשדוד. למרות שעבודת הועדה התארכה מעבר למצופה, המשיכו בועדת בניין ערים לאשר תוספות ליזמים, תוך התחייבות היזמים להקצאת 30% מהדירות בתוספת לתוכנית הדיור בר השגה.


אולם התוכנית היא מאוד בעייתית מבחינה חוקית ולא נראה כי ניתן לממשה בקרוב. גם אם הייתה ממומשת, אזי היא הייתה נותנת פתרון לעשרות יחידות ברות השגה, עד 200 יחידות במקרה הטוב.


וגם אז, איש לא ידע מה התנאים, מי זכאי, ואיך בדיוק תתקיים הגרלת הדירות, אך האשדודים החלו לשמוע על עוד ועוד פרויקטים שזכו לתוספות בניה, בהתאם למדיניות ראש העיר לקידום התוכנית. יש מי שלקחו את ההצהרות ברצינות והציפו את העירייה בטלפונים כדי לברר מתי אפשר להירשם להגרלה, ומתי יבנו כבר אותם הדירות לזוגות צעירים. תשובות הם לא זוכים לקבל.


על פי הצהרות העירייה, המלאי שאושר עומד כבר על כ-600 יחידות דיור - אולם כל אלה הם על הנייר הרעיוני בלבד.


בחודש מרץ השנה, התפרסם שהועדה המחוזית לא מאשרת את התוכנית לדיור בר השגה באשדוד מסיבות חוקתיות - לא ניתן לחייב את הקבלן למסגרת מחיר ועוד.


בחוות דעת של היועץ המשפטי של משרד הפנים, הוא מורה לכל ועדות התכנון הארציות לעצור את כל התוכניות לדיור בר השגה בארץ "כי אין תשתית חוקית לאישור תכניות דיור בר השגה ועל כן הועדה המחוזית לא מוסמכת לאשר תכניות הכוללות הקצאת דיור בר השגה".

 

אז מה יהיה כעת עם התוכניות שבהם העירייה אישרה תוספות נכבדות לקבלנים, זאת בתמורה לבניית 30% מהתוספת כדיור בר השגה?


בועדת המשנה החליטו שהדירות האלה שניתנו ליזם במסגרת התוכנית לדיור בר השגה, יהפכו לדירות קטנות (שגם בהם יש מחסור חמור בעיר) וימכרו ללא עדיפות לזוגות צעירים.


צעירי אשדוד כבר שבעי הבטחות. חלקם כבר עבר להתגורר בקריית מלאכי ואשקלון, חלקם עדיין גרים עם ההורים, וחלקם גרים בשכירות מאוד יקרה.


במסיבת עיתונאים בפני כל כלי התקשורת המקומיים ובראיונות לעיתונים הצהיר יחיאל לסרי: "כשאבחר לראשות עיריית אשדוד אדאג לכך שבמהלך הקדנציה ייבנו 2,000 דירות לזוגות צעירים וזכאים ועוד 600 דירות להשכרה". הזמן ממשיך לתקתק.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה