ידיעות אחרונות: האמפי הגדול במדינה מוקם באשדוד


להאזנה לתוכן:

האמפי - פארק שהולך ונבנה באזור גבעת הטילים, זוכה לסיקור ברמה הארצית. בעיתון ידיעות אחרונות מציינים שמדובר באמפי הגדול ביותר שיהיה במדינה, וקוראים לשלמה ארצי להתכונן

הפארק בשטח של כ - 200 דונם יכלול אטקרציות, מתקני ספורט, בילוי ותרבות. החברה העירונית לתיירות- "חופית" תנהל ותלווה את הפרויקט.

פארק "אשדוד- ים", אשר נבנה בצמוד לחוף הים יהפוך את הפארק לייחודי והחדשני מבין הפארקים הקיימים כיום בישראל . הפארק יספק לתושבים מרחב רצוף של שטח פתוח עירוני, מגוון פעילויות ציבוריות, מצפורי נוף,חורשת טבע עירוני, שימור ושיקום צומח גבעת כורכר, מרחבי דשא, אזורי משחק, טיילת היקפית להולכי רגל ולרוכבי אופניים, גן הנצחה לנספי אגדיר, גן סלעי א"י, גן משחקים נגיש לילדים בעלי מוגבליות, יער סלים- מגרש עם מגוון סלי כדורסל, מתחם מיני גולף,מתחם קיר טיפוס אתגרי, מתחם מתקני כושר.סקייט פארק ועוד.

 

בפארק יבנה אמפי אשדוד שיצפה אל הים התיכון ויהווה נדבך חשוב לפעילות האומנותית המוסיקלית של העיר אשדוד. ומדינת ישראל האמפי יעוצב כקונכייה הבנויה מאלמנטים של עלי כותרת הנפתחים אל השמיים כמעיין מפרשים . האמפי מיועד למופעים המוניים ויוכל להכיל כ- 9,500 : 4,500 מקומות ישיבה קבועים ועוד מתחם דשא אשר יכיל כ - 5000 איש.

כמו כן בפארק מתוכנן לקום אגם מלאכותי על שטח של 7,000 מ"ר שרצפתו מבטון. בימים אלו נבחנות כל האפשרויות האם האגם יכיל מים מותפלים או מים נאגרים על מנת לחסוך במים .


חשוב להדגיש כי בהמשך למדיניות הירוקה על פיה פועלת העירייה גם בניית הפארק תהיה תוך שמירה על הצומח ושימוש בטופוגרפיה הייחודית הקיימת בשטח הפארק שעתיד להיבנות. 50 אלף דונם של שטחי דשא, חורש טבעי לשימור ופיתוח של עצים קיימים שיכלול השלמת נטיעות על שטח של 100 דונם

בניית הפארק שהחלה לפני כשנה נמצא בשלבים מתקדמים מאוד והעבודות צפויות להסתיים ב - 2012
עלות הקמתו נעמדת בסך של כ70 מלש"ח. החברה העירונית לתיירות "חופית אחראית על כל פרוייקט הקמת הפארק.

ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי: " הפארק יהיה מהמתקדמים בארץ ויהווה שדרוג לאיכות חיי התושב בעיר ותושבי מדינת ישראל בכלל. מיזם זה הינו במסגרת תכנית כוללת לבנייה ולפיתוח התיירות באשדוד. בימים אלו אנו שוקדים על תכניות נוספות שיביאו את אשדוד לקדמת התיירות הישראלית .

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה