שקט, כאן מרעישים: התושבים מתלוננים, ומה עושה העירייה?


להאזנה לתוכן:

תקנות הרעש שאמורות לעשות קצת יותר שקט לתושבים, לא ממש נאכפות באשדוד - כך עולה מפניות שהגיעו למערכת "אשדוד נט". התושבים שפנו לעירייה, לא זכו לפיתרון

לד', תושבת רובע י"ב, נמאס בכל לילה להתעורר בעקבות הרעש של משאית פינוי האשפה, שמגיעה לפנות את האשפה בשעות הבוקר המוקדמות.


"חווית הבוקר שלנו מתחילה מצפצוף המרעיש של נסיעה לאחור, ממשיך ברעש טלטול המיכלים וזה לא הסוף. אנחנו ממשיכים לשמוע את המשאית גם ליד בתים אחרים במשך כ20 דקות נוספות", מספרת ד' על האירוע שגרם לה להתעורר בשעה חמש בבוקר.


לדבריה, פינוי האשפה בשעות שהתקנות אוסרות זאת, נמשך כבר זמן רב. לאחרונה היא פנתה פעמיים ליחידה לפניות הציבור של העירייה, שם נאמר לה שהנושא הועבר לטיפול. אבל משאית האשפה ממשיכה להגיע ולעשות השכמה לה, למשפחתה ולתושבים נוספים ברובע י"ב. היא כבר תיעדה מספר פעמים את משאית פינוי האשפה, שמגיעה בשעת בוקר מוקדמת, כאשר בחוץ הכל חשוך. רעש המשאית וטלטול הפחים נשמע היטב מחלון ביתה בקומה החמישית. בתגובה לסרטונים שהעלתה לרשת הפייסבוק, מגיבים תושבי העיר ומציינים שגם ברובע י' זה קורה.


ממשיכים להרעיש עם מפוחי העלים - בניגוד לחוק!


תושב אחר שפנה השבוע למערכת אשדוד נט, מציין: "התקנות למניעת מפגעים, התשע"א-2011 נכנסו לתוקף ביום רביעי, 27 באפריל 2011 ובכל זאת עיריית אשדוד ממשיכה כאילו אין חוק. בעודי הולך לעבודתי במשטרה נתקלתי בעובד מטעם העירייה שמפעיל מפוח עלים ברובע ב'. זו לא הפעם הראשונה שאני נתקל בעובד של העירייה שמפעיל מפוח עלים במקום זה בשעות הבוקר, גם לא השנייה והשלישית, יש לציין לאחר שהתקנות נכנסו לתוקף".


לפני יותר משבועיים דיווחנו על כך שבאשדוד ממשיכים להשתמש במפוחי העלים, למרות שנאסר השימוש בהם באזורי המגורים. בתגובה של העירייה הם ציינו שהם חידדו את הנהלים בקרב קבלני הניקיון, אך נראה שהחידוד לא היה מספיק יעיל.


"במוקד אומרים שאין פקחים"


עוד תושב שהתלונן על מפגע רעש ולא זכה למענה, הוא נואל, תושב רובע ג'. ביום שישי לפני שבועיים, הוא רצה להתלונן על הפעלת צופר השבת ברובע ג', שגורם לו, ולטענתו לתושבים נוספים, מטרד. " לאחר תקופה ארוכה של מטרד אין סופי ולאחר שהוחל חוק נגד הפעלת צופרים, פניתי בטלפון למשטרה, לשטוח את טענותיי בדבר המפגע. שוטר בשם רון ענה לי שהנושא צריך להיות מטופל ע"י המוקד העירוני (מוקד 106).


"התקשרתי למוקד וענתה לי מוקדנית. העלתי בפניה את הבעיה והיא ענתה לי שבסופי שבוע הפיקוח לא עובד. ביקשתי ממנה לפתוח פנייה והיא סירבה. ביקשתי ממנה להעביר את הפנייה למנהל המוקד ושוב נתקלתי במאין סירוב והיא אמרה לי שהיא תעביר את הפנייה ביום ראשון. ביקשתי את שמה המלא וכמובן שהיא סירבה", מספר לנו נואל. הוא לא מבין מדוע אין איש שיכול לתת לו מענה. "האם כתושב ואזרח במדינה, לא מגיע לי השרות שרשויות האכיפה יגנו על זכויותיי?" שואל אותנו נואל. לדבריו, זהו חוק שהכנסת חוקקה והרשויות אמורות לאכוף אותו. מיותר לציין שאיש לא חזר אליו ובירר על מה בדיוק הוא מתלונן.

אין מדובר בתלונה יחידה של נואל שאינה מטופלת. לפני חג השבועות הוא יצר קשר עם המוקד העירוני, ודיווח על כך שפח האשפה המוטמן ליד ביתו, לא פונה. במוקד הבטיחו שיפונה עד החג... כמובן שזה לא קרה. נואל: "המוקדנית פתחה קריאה שמספרה 1638 והבטיחה לי שלמחרת הנושא יטופל. הבאתי לתשומת ליבה שאנו נמצאים לפני החג וחשוב שיפנו את הפח. למחרת, אישתי סיפרה לי, שהיא ראתה את המנקה מדבר עם פקח שהגיע למקום (רכב של העירייה) והיה עוד רכב. לסיכומו של סיפור - כפי שתראה בתמונות שצולמו היום, לא פינו את הזבל והמצב רק מחמיר. במשך כל החג נאלצנו לחזור לימי חגיגת הזבל שהייתה פה בעבר".


התלונות על אי אכיפת חוקי הרעש ואי אכיפה של העירייה ממשיכות לזרום למערכת "אשדוד נט". תושבת אחד הרבעים, מתלוננת כבר תקופה ארוכה על מפגעי רעש וונדליזם בסמוך לביתה. התקשרתי פעמים רבות, אבל תמיד המשטרה מפנה למוקד והמוקד אומר שאין לו פקחים. מי אמור לתת מענה?" היא שואלת אותנו. היא מספרת לנו שמספר פעמים אמרו לה שנשלחים פקחים ושוטרים למקום, אבל לדבריה, איש לא הגיע. "פעם אחת בעל עסק עשה שיפוצים בחנות בלילה. הוא לא רצה לפסיד לקוחות ולא הפריע לו שהציוד שמפעילים המשפצים, מעיר את כל האזור. התלוננתי במוקד ובמשטרה... האם הם באו? תנחשו לבד".


בעירייה, בתגובה שהעבירו למערכת "אשדוד נט", מברכים על התודעה האזרחית שמגלים תושבי העיר. אבל תושבים רבים מתוסכלים שאיש אינו מתייחס לפניותיהם ומטפל בבעיות שמטרידות אותם.


תגובת עיריית אשדוד לטענות שהועלו בכתבה:


"ראשית, יש לברך על התודעה האזרחית שמגלים תושבי העיר ומסבים את תשומת לבנו למטרדים ולמפגעי סביבה", אומרים לנו בעירייה.


בנושא מפוחי העלים מציינים בעירייה כי "אגף הנטיעות מיישם את חוק הרעש ומידי פעם מרענן את ההנחיות ואת הוראות החוק לענייני רעשים. מאז הוחל החוק נרשמו כמה התראות ואף הושתו קנסות על קבלנים אשר השתמשו במפוחי עלים בניגוד לחוק. אנשי אגף הנטיעות ימשיכו לאכוף את החוק ובכל פעם שהם נתקלים העברה על חוק הרעש, הם קונסים את הקבלן".


לגבי תלונת תושבת רובע י"ב על משאית האשפה שעובדת בשעות חריגות, אומרים בעירייה: "מאגף תפו"ח נמסר שההנחיות למשאיות פינוי האשפה הן ברורות וחד משמעיות: להתחיל את פינוי האשפה החל משעה 06:00!! מנהלי האגף אף דואגים לאכוף הנהלים אל מול הקבלנים, באם אלו עוברים עליהם. על כן, על מנת שאפשר יהיה לפעול כנגד הקבלן ישמחו באגף לקבל פרטים יותר ספציפיים".


על תלונות תושבים לגבי טיפול המוקד העירוני בתלונות על רעש, מגיבים באגף הביטחון ומציינים: "קיימות 2 ניידות לילה המסיירות בעיר ותפקידן לטפל במטרדי רעש, כך שאין היגיון בטענה שהמוקדנית ענתה על חוסר בפקחים. בכל מקרה, מוקד 106 הוא הכתובת לתלונות וככל שאנו עוקבים אחר תלונות התושבים אנו מוצאים אחוז גבוה מאוד של טיפול במדדי ביצוע טובים מאוד".

במינהל התפעול, בתגובה לטענות על האשפה שלא פונתה, למרות הפניות למוקד, אומרים :" בספרי המוקד לא ידוע על התלונה הנדונה, נשמח לדעת למי ומתי נמסרה התלונה במוקד. מכל מקום, התלונה נבדקה עם מנהל העבודה של הקבלן והובהרו שנית נהלי העבודה ומועדי הפינוי. ימי הפינוי הם ימים ראשון וחמישי ובמידה ויהיה צורך ליום נוסף (יום ג') יוכלו התושבים לפנות בבקשה למשרדי המינהל".


בעקבות תגובת מינהל התפעול, העביר אשדוד נט לידי דובר העירייה את פרטי מקבלת התלונה במוקד, תאריך, שעה ומספר פניה... לא ברור מדוע כל המתלוננים מציינים שפנו לעירייה ולמוקד העירוני, אך שם לא מוצאים את תלונותיהם.

 

פניות התושבים אל מערכת אשדוד נט, הגיעו במייל האדום. אם גם אתם נתקלתם במפגע, או זקוקים לעזרה, אתם מוזמנים לפנות אלינו: [email protected] , [email protected]

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה