זוכרים את יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לארץ ישראל


להאזנה לתוכן:

מסעם המופלא של יהודי אתיופיה אל ארץ ישראל, ירושלים - כפי שהיא נישאה בפיהם, דמה למסעם ההיסטורי של בני ישראל בצאתם ממצרים. היה זה מסע הגאולה שהביאה אותם אל הארץ הרחוקה, אליה התפללו וייחלו במשך דורות. רבים מיהודי אתיופיה זכו להגשים את שאיפתם ולעלות לישראל אך רבים אחרים קיפחו את חייהם בדרך

בכ"ז באייר התשע"א (31/5/11), ב"קופף" - מרכז ההדרכה והפעילות של תחום ילדים ונוער בחברה העירונית לתרבות הפנאי, נערכה עצרת ממלכתית של יוצאי אתיופיה, לזכרם של אלה אשר נספו בדרכם לארץ ישראל - במהלך "מבצע משה" בשנות ה-80, "מבצע שלמה" והעליות לארץ מאז ועד היום - ולא זכו להגיע אל הארץ המובטחת.

עצרת הזיכרון התקיימה במעמד ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, הממונה על החינוך והתעשייה מר יהודה פרנקל, יו"ר מועצת העיר עו"ד גבי כנפו, רב הקהילה הרב מיכאל מהרט, קס הקהילה ויועץ ראש העיר מר מנחם סנבטו ובהשתתפותם של כ-250 מבני הקהילה האתיופית וציבור שבא לכבד את המעמד.

במהלך הערב הוקרן סרט תיעודי שריגש את הנוכחים עד דמעות. הסרט מתאר את הזוועות הנוראיות שעברו יהודי אתיופיה במסלול דרכם ובסודן, ואת עדותו המצמררת של אדם אשר השתתף בקבורתם של 3,710 אנשים. מרבית העולים מתו מרעב, מצמא ומחלות במחנות הפליטים ובמחנות ההמתנה באדיס אבבה ובגונדר, בהם שהו בעת שהמתינו לעלייה לישראל.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי קבע כמדיניות כי טקס זה יתקיים בכל שנה ויהיה קבוע על לוח האירועים השנתי, כחלק מהטקסים והאירועים, שיופקו בחסות העירייה ובאמצעות תחום אירועים ותרבות של העירייה.

טקס הזיכרון בוצע ע"י המחלקה לעבודה קהילתית, בשיתוף פעולה מלא של תחום ילדים ונוער בחברה העירונית לתרבות ופנאי והרשות למלחמה בסמים.

מר סנבטו הביע תקווה שמערכת החינוך תמצא לנכון לשלב את סיפורה ההירואי של העלייה האתיופית בתוכנית הלימודים ובכך לתת ביטוי לפרק חשוב בהיסטוריה היהודית ובמאבק האינסופי של יהדות העולם להגיע ולהשתקע בארץ ישראל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה