להאזנה לתוכן:

תלמידה שיצאה אמש ממקיף א' בדרכה לביתה, נפגעה מרכב על מעבר החציה. מתן פרידמן, מתנדב במד"א ותלמיד המקיף, בקור רוח מפליא, העניק לה טיפול רפואי עד להגעת אמבולנס מד"א

הוא לא רק חבר נבחרת ישראל בג'ודו, שזכה כבר במספר אליפויות לנוער בארץ. מתן פרידמן בן 17.5, תלמיד כיתה י"א במקיף א', הוא גם מתנדב מוכשר במד"א וממיטב הנוער באשדוד.


אמש סמוך לשעה 13:00 בצהריים, תלמידת כיתה ז' ממקיף א' עשתה את דרכה לביתה. כאשר חצתה את הכביש במעבר חציה ברחוב ויצמן, היא נפגעה מרכב. כתוצאה מהמכה שספגה הנערה, היא נפלה על הכביש והתגלגלה עליו, אך במזל גדול לא ספגה מכה בראש.


תלמידים שראו את התאונה, מיהרו להתקשר למוקד מד"א, וחלקם רץ למקיף כדי להזעיק עזרה. מתן פרידמן היה בדיוק ברכבו בשעת האירוע. הוא רואה מרחוק את ההתקהלות ומבין מיד שהתרחשה תאונה. "אני נוסע למקום עם הרכב שלי, ודבר ראשון חוסם את הכביש כדי למנוע מעבר כלי רכב, וחס וחלילה פגיעה באחרים", הוא מספר.


הוא רואה מיד שעל הכביש נמצאת נערה, זועקת מכאבים לאחר שנפגעה מרכב. "הוצאתי ציוד עזרה ראשונה שיש לי באוטו והתחלתי לטפל בה. שמתי לה צווארון, וראיתי שהיא נפגעה באזור הגפיים. הרגעתי אותה שהכל יהיה בסדר, וממה שראיתי, בנס גדול היא סבלה רק מפגיעות קלות. התחלתי לחבוש אותה, ואז כבר הגיעו כוננים ואמבולנס של מד"א", מתאר לנו מתן את האירוע.


מיד לאחר שהנערה מפונת מהמקום, מגיעים מורים אל מתן ומברכים אותו על קור הרוח שהפגין ועל האחריות שלקח על האירוע. אברהם פורגס, מתנדב איחוד הצלה דרום שהגיע להעניק סיוע באירוע מספר: " כשהגעתי למקום ראיתי את מתן עם תיק החובש ושכפ"ץ המתנדב של מד"א, שבצורה מקצועית נתן לנערה סיוע. הוא פעל במקום בקור רוח ודיווח במדויק על הפגיעות שלה. למרות שמדובר במתנדב נוער, הוא פעל בצורה יוצאת מן הכלל".


מתן מתנדב במד"א כבר שלוש שנים. את הקורס במד"א הוא סיים בהצטיינות, וכמו רבים אחרים, הוא נדבק בחיידק ומהווה חלק ממערך מתנדבי מד"א. הוא בדרך קבע מסתובב עם תיק חובש ברכבו, כאשר הוא מצויד באמצעים חיוניים להצלת חיים.


לפני כשנה הוא זכה להציל חיים של נער אחר, ששאף גז מזגנים או צחוק, ואיבד את הכרתו. מתן העניק לנער טיפול מציל חיים והחזיר אותו להכרה מלאה. הוא אף זכה לקבל אות הוקרה על אותו האירוע.
מעבר להיותו של מתן תלמיד כיתה י"א ומתנדב במד"א, הוא גם ג'ודוקא מצטיין. הוא חבר נבחרת ישראל בג'ודו ובאמתחתו כבר מספר אליפויות ישראל לנוער. בנוסף הוא מלמד ילדים ג'ודו, ואת השיחה עימנו הוא מנהל בדיוק בהפסקה של אחד משיעורי הג'ודו שהוא מעביר.


בשבועות האחרונים הנוער באשדוד מביא הישגים כבירים לאשדוד, שמלווים בכבוד רב. מתן פרידמן, נער המצטיין בתחומים רבים, הוא ללא ספק אחד מבני הנוער המצטיינים בעיר. תזכרו את השם...

 

בתמונות: אזור התאונה והטיפול בפצועה

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה