חופים הם לפעמים... מטונפים ומלוכלכים


להאזנה לתוכן:

חוף חברת חשמל באשדוד, חוף לא מוכרז שמושך אליו מאות בני אדם ביום, מלוכלך בשאריות רבות של אשפה, שמשאירים אחריהם מבלים בחוף. כתב אשדוד נט היה השבת בחוף חברת חשמל ומביא לכם את התיעוד, כדי שגם אתם תכעסו

רבים באשדוד ובארץ מכירים את חוף חברת חשמל (פלמחים דרום) באשדוד, שמוכר בעיקר בקרב דייגים וצוללנים, אך גם משפחות וזוגות רבים מגיעים לחוף היפה והלא מוכרז.


החוף נמתח לאורך 8.8 ק"מ. האחריות עליו נופלת על שלוש רשויות: רשות הטבע והגנים, גן רווה ואשדוד. החוף רחב ופראי, עשיר בצדפים וחול גס, סלעי כורכר מרובים במים. לאורך החוף נמצאו מספר אתרי הטלה של צבי ים. לאחרונה החלו בנמל אשדוד להעביר חול מדרום הנמל לצפון הנמל, מה שאמור להביא לשגשוג טבעי נוסף במקום.


אלה שמבקרים רבים שמגיעים לרצועת החוף הזאת, משאירים אחריהם לכלוך רב מאוד, שברובו מגיע בסופו של דבר אל הים ופוגע בדגים והסביבה הימית.


השבוע הגענו למקום, כמו רבים אחרים כדי להנות מהחוף והצדפים היחודיים שבו, אלה שכבר בהגיענו למקום, ערימות אשפה ופסולת מקבלת את פנינו. גם באזור הגלעד שהוקם במקום לזכר שני דייגים שנפלו ונספו במקום, הפסולת היא רבה יותר מהדגים.


בהמשך, לאורך החוף, המבלים בחוף יושבים להם בין ערימות אשפה, בקבוקים פלסטיק ושאריות מדורות. התמונות שצילמנו במקום מדברות בעד עצמן. חלק מהמשפחות שרואות אותנו מצלמים במקום, מציינות שהם נדהמים בכל פעם מחדש. "אנחנו מגיעים לפה בכל שבת. המקום מדהים אך מעציב אותנו בכל פעם לראות איך משאירים אחריהם מבלים הרבה מאוד אשפה. אנחנו לוקחים איתנו את האשפה שלנו. במקום אין פחים, ואנחנו לוקחים את הזבל עד לעיר, שם זורקים בפח". 

אפשר לבוא בטענות לרשויות שהן לא דואגות לפחי אשפה ולניקיון החוף, אבל התמונות הקשות מצביעות, ללא כל צל של ספק, שהאשמה נופלת קודם כל האזרחים שמבלים במקום ומשאירים אחריהם לכלוך רב.

מצגת תמונות מהחוף:

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה