הרב הראשי לאשדוד ראה כיצד נזקקים מקבלים מזון ברחוב- והזדעזע


להאזנה לתוכן:

הרב הראשי לאשדוד הגיע לחלוקת המזון של עמותת חסדי איילה. הרב ראה כיצד מתקבצים נזקקים בחניית בניינים ברובע ג', וממתינים לעיני כל לקבל מזון בסיסי לשבת. הרב שיניין בעקבות המראות הקשים: "לא צריכים לשאול שאלות, צריכים לעשות"

עמותת חסדי איילה, אותם אנו מלווים כבר מספר שנים, ממשיכה לחלק מזון לנזקקים ברחוב. לפני מספר חודשים הופסקה חלוקת המזון, לאחר שבעמותה התקשו להתמודד עם התנאים הקשים בהם עומדים נזקקים בגשם, תחת כיפת השמיים וממתינים למזון.


אך יו"ר העמותה, ויקטור ועקנין, התקשה לראות את כיצד בכל שבוע היו מגיעים הנזקקים למקומות החלוקה וממתינים לו. "הלב שלי נשבר. אף אחד לא הגיע במקומנו לסייע לנזקקים. למרות התנאים הקשים חזרנו לסייע לנזקקים", מספר לנו ויקטור.


לפני שבוע הגיעו בלשי משטרה ושוטרים כדי לסלק את משאיות העמותה מחניה בה חילקו מזון. הבלשים המופתעים, שהגיעו למקום בעקבות תלונות, הופתעו לראות שמדובר בחלוקת מזון לנזקקים, ועזבו את המקום במבוכה רבה.


אמש הגיע למקום הרב יוסף שיינין, הרב הראשי לאשדוד. הוא הגיע כדי לראות מקרוב, במו עיניו את המצב בו מחלקת העמותה מזון לנזקקים. הרב שיניין התקרב לקבוצת האנשים שהמתינה להורדת המוצרים מהמשאיות. ויקטור הסביר לרב את המצב, וסיפר כיצד במשך שנים החלוקה מתבצעת בדרך לא דרך. הוא ראה כיצד בתנאי תאורה מינימליים, תחת כיפת השמיים, מתקבצים נזקקים מהעיר, חלקם על כיסאות גלגלים, ומקבלים מזון בסיסי, שעבור חלקם הוא המזון היחידי לשבת.


בתגובה של הרב למראות שראה, הוא ניסה לשמור על ממלכתיות, אך ניכר עליו שהצורה בה נזקקים מקבלים מזון, היא צורה לא ראויה.

הרב שיניין: "ראיתי עכשיו דבר מדהים, ארגון של משפחה אחת שמטפלת בכל החסד הגדול הזה, שמביאים שפע של סחורה, ואנשים שזה האוכל היחיד שלהם. אנשים שממש רעבים והם באים ומקבלים דברים שמשביעים את רעבונם. אנחנו צריכים בכל מחיר לדאוג שהעסק הזה יתפתח...אפשר לפתח את זה אם יהיה מקום לאחסן את הסחורה ולחלק בצורה מכובדת, וזה יהיה זכות לעם ישראל..."


ניסינו להקשות על הרב, אמרנו לו שראשי ערים כבר היו במקום, רבנים באו וכולם הבטיחו... אך איש לא עשה דבר. בתגובה אומר הרב שיניין: "שאלות אנחנו לא צריכים לשאול, אנחנו צריכים לעשות. על שאלות אף פעם אין תשובות. בעזרת השם נשתדל".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה