חשמל ירוק ייוצר על גגות בתי הספר בעיר


להאזנה לתוכן:

גגות מוסדות חינוך ומוסדות ציבור באשדוד יושכרו לחברה שתתקין עליהם מתקנים לייצור אנרגיה סולארית (מהשמש). החשמל שייצור יימכר לחברת החשמל. עיריית אשדוד תקבל תמורה כספית על השכרת הגגות, והכספים יסייעו לעירייה לקדם פרויקטים נוספים ברחבי העיר

חברת ענבר אנרגיה סולארית זכתה במכרז של עיריית אשדוד להתקנת מערכות פוטו וולטאיות על גגות מבני ציבור באשדוד.

אנרגיה סולארית היא מקור של אנרגיה חלופית ומתחדשת שמקורה בקרינת השמש. מתקני אנרגיה סולארית ממירים את הקרינה האלקטרומגנטית שמגיעה מהשמש לאנרגיה תרמית או לחשמל. עקב ההספק הגבוה של קרינת השמש על פני כדור הארץ יש לשיטה זו פוטנציאל להפוך למרכיב משמעותי בשוק האנרגיה העולמי.

המכרז באשדוד כולל הקמת מערכות אנרגיה סולארית על גבי עשרות גגות ברחבי העיר, הכוללים מבני בתי ספר, אולמות ספורט ומבני ציבור (פירוט המבנים בהמשך). היקף המכרז כ-24 מיליון שקלים ויסופקו כ-1.75 מגה וואט חשמל. תחילת ההקמה של הפרויקט צפויה לקראת אמצע שנת 2011. 

 

במסגרת העסקה, תשלם חברת פ.ק. גנרטורים, אשר בבעלותה נמצאת ענבר אנרגיה סולארית, דמי שכירות שנתיים לעיריית אשדוד בעבור הגגות, בסך של כמיליון שקלים לשנה, למשך 20 שנה. מהחברה נמסר כי העמידה אשראי של 20 מיליון שקלים עבור מכרז זה. עוד נמסר כי מדובר במכרז העירוני הגדול ביותר להקמת מערכות סולאריות על גגות באשדוד.

 

על אילו גגות יוקמו המתקנים הסולארים:

 

על גג בית ספר מקיף י', גג אולם ספורט בבית הספר אריאל, על גג המתנ"ס ברובע י"א, על גג האולפנה לבנות ברובע ט', על גג בית ספר מפתן ברובע ה', על בית הספר צפרירים, על גג בית ספר אלונים, על גג אולם ספורט בבית ספר ברובע י' ברחוב קק"ל, על גג בית ספר מקיף ד', על גג אולם ספורט בבית הספר אמירים ועל גג מתנ"ס ה'. סה"כ אושרו נכון לעכשיו 11 מתקנים פוטו וולטאים.

 

מה אומרים בעירייה על הפרויקט הירוק:

 

"חזון ראש העיר על עיר ירוקה אינו מסתפק רק בעניין הרעיוני אלא הוא מחייב פעילות מעשית על מנת לבנות את התשתיות ואת המערכות המתאימות לעתיד. הדברים באים לידי ביטוי במגוון תחומים, החל ממוקדי מיחזור והפרדת פסולת בבתי התושבים, דרך טיפול במערכות החשמל העירוניות ועד לאכיפה סביבתית של חוקים וחוקי עזר עירוניים בנושאי איכות הסביבה", מציינים בעירייה.

 

דובר העירייה ממשיך ומציין לגבי התקנת התאים הפוטו וולטאים: "במסגרת החזון לעיר ירוקה הטיל ראש העיר על גזבר העירייה הוצאת מכרז להקמה, תפעול ומסירה (BOT) של מערכות פוטו וולטאיות על גגות של מבני ציבור לייצור חשמל. במסגרת מכרז זה העירייה מאפשרת שימוש בגגות של מבני הציבור לחברות הזוכות, ובתמורה מקבלת דמי שימוש מחברות אלו. החשמל המיוצר על ידי מערכות אלו נמכר לחברת החשמל בתעריף גבוה על ידי החברות הזוכות מה שמאפשר להם לממן את עלות ההקמה ותשלום דמי השימוש לעירייה. רעיון זה אינו חדש והוא מיושם ברמה הפרטית והציבורית, אלא שעיריית אשדוד לוקחת זאת שלב קדימה מתוך אותה שאיפה להרחיב את מעגל המעורבים בחזון עיר ירוקה. יתרונות נוספים למכרז זה הוא בניצול משאב טבע הקיים בישראל בשפע, חיסכון והתייעלות וכמובן תוספת הכנסה לעיר, לאורך שנים".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה