המבצע לעיקור וסירוס חתולי רחוב בעיצומו


להאזנה לתוכן:

המחלקה הווטרינרית של עיריית אשדוד מנצחת על מבצע עירוני: עיקור וסירוס חתולי הרחוב. החתולים הנאספים מהרחוב, עוברים בדיקה רפואית מקיפה ולאחריה מתבצע העיקור. כעבור 48 שעות התאוששות, הם מוחזרים לאזור ממנו נאספו וממשיכים בחייהם

מבצע עיקור וסירוס חתולי הרחוב, בהמלצת ובסיוע משרד החקלאות, החל בברכתו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. המבצע באשדוד מתקיים בעת ובעונה אחת בעוד יישובים בישראל, בהתאם לקריטריונים וצבירת ניקוד שקבעו במשרד החקלאות, ומטרתו לעקר ולסרס את אוכלוסיית החתולים בעיר על מנת למנוע את התרבותם הטבעית. ההחלטה נגזרת בשל מצבם של חתולי הרחוב הסובלים מרעב, קור, פגיעה ממכוניות וכו'. "מדובר באיזון מלאכותי של כמות חתולי הרחוב החיים בתוך העיר, וע"י כך אנו מאפשרים לחתולים הנותרים מרחב מחייה גדול יותר ובטוח יותר" מסבירים במחלקה הוטרינארית.

ההנחה העומדת בבסיס היוזמה היא שלסביבת החיים שלנו די במספר חתולים מועט, אשר יהוו "הסניטרים של הטבע" וירחיקו מאיתנו נחשים, עכברושים ושאר שרצים המזיקים לאדם ולסביבתו. פעולת העיקור והסירוס משיגה כמה מטרות: מצד אחד האדם מרוויח מכך שנשארים חתולים בסביבה ומצד שני, מכיוון שבמקומות רבים קבוצות של אוהדי חתולים מקימים תחנות האכלה, בפינות שונות ברחבי העיר, החתולים מתרחקים מפחי האשפה ומבתי התושבים.

 

ד"ר אלכסנדר ויינברגר, מנהל המחלקה הוטרינארית, מציין שהעבודה מתבצעת ע"י קבלן פרטי שזכה בחוזה העירייה בנושא, ובעזרת מטה המתנדבים של "אשדוד אוהבת חיות", אשר מרכזים את התושבים שמפעילים תחנות האכלה מסודרות, מבצעים את פעולת העיקור.

 

המבצע מתקיים כאמור בישובים רבים ברחבי המדינה, בהתאם להנחיות משרד החקלאות ובשיתוף עם עמותות שונות המטפלות בבעלי-חיים והמחלקות הווטרינריות ברשויות המקומיות, והם כוללים: איסוף של החתולים ממקומות שונים בעיר, העברתם למרפאה, פעולת הרדמה, עיקור או סירוס, מתן חיסון נגד מחלת הכלבת, תיעוד וסימון ע"י קיטום אוזן, וטיפול אישי שנמשך 48 שעות עד להתאוששות החתולים והחזרתם אל המקום ממנו נאספו. כל הפעולות נעשות כמובן בהתאם לחוקי "צער בעלי חיים" ובכפוף לנהלים שנקבעו ע"י הרשויות המוסמכות.

 

בעירייה מוסרים שהטיפול נעשה בחתולי הרחוב בלבד ואילו הטיפול בחתולי המחמד שיש להם בעלים, האחריות היא על הבעלים אשר מעקרים או מסרסים אותם אצל רופאים וטרינריים פרטיים. כן מציינים בעירייה כי המדינה, בכל שנה, עורכת מבצע נרחב לעיקור וסירוס חיות מחמד ע"י הענקת הנחות משמעותיות לבעליהם.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה