דרמה באשדוד: 7 לכודים חולצו מבניין אפוף עשן ולהבות, ביניהם תינוקת


להאזנה לתוכן:

תינוקת בת חודשים ספורים נלכדה ביחד עם משפחתה בקומה הרביעית בבניין דירות שארון חשמל החל לבעור בו. צוותי כיבוי פרצו לבניין דרך הלהבות וחילצו את התינוקת ושאר הלכודים בבניין. מצב הפצועים קל, בעיקר בזכות תושיית הכבאים

בסביבות השעה 23:00 בערב יום רביעי, התקבל הודעה במוקד כיבוי אש, על שריפה בבניין מגורים ברחוב צדקת יוסף באשדוד. שלושה צוותי כיבוי, בפיקודו של להב משה עמר, הוזנקו לאירוע. כבר בדרך למקום מתקבל דיווח על לכודים בבניין, ביניהם תינוקות בת חודשים ספורים.


למקום מוזנקים כוחות גדולים של כוחות מד"א וכונני איחוד הצלה דרום ועשרות סקרנים מתקבצים במקום ומפריעים לפעולות הכבאים.

הכבאים פורצים לבניין דרך חדר המדרגות אפוף הלהבות, ומתחילים לחלץ את הלכודים. התינוקת ומשפחתה מאותרים בקומה הרביעית בבניין ועשן כבד מתחיל להיכנס לתוך ביתם ומקשה מאוד על נשימות התינוקת.

 
צוותי הכיבוי אינם משתהים ומיד פורצים לדירה, עוטפים את התינוקת במסיכת מילוט ומחלצים אותה דרך חדר המדרגות הבוער. צוות איחוד הצלה דרום ומד"א ממתינים לתינוקת הפצוע, והיא מפונה מיד לניידת טיפול נמרץ. היא מאובחנת כמי שנשמה עשן, אך מצבה מוגדר קל. אמא של התינוקת ואביה, מחולצים ממש אחריה ושלושתם מפונים להמשך טיפול בבית החולים. במקביל ממשיכים כבאים אחרים בניסיון לכבות את השריפה ולחלץ את שאר הלכודים.


סה"כ חילצו הכבאים 7 לכודים, שכולם נפגעו משאיפת עשן.


מקור השריפה הוא בארון חשמל בקומה השניה. השכנים מספרים שבאותו הבניין, בכניסות אחרות שלו, אירעו בשנה האחרונה מספר שריפות בארונות החשמל.

במהלך השריפה החלו סקרנים להפריע מאוד לפעולות הכיבוי והחילוץ. למרות האירוע הגדול, שוטרי אשדוד לא מיהרו להגיע למקום. רק אחרי דקות ארוכות, הגיעו למקום צוותי ביטחון עירוני וסייעו בהשלטת הסדר במקום.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה