האם נפתחה הדלת לשובו של שמעון כצנלסון לפוליטיקה באשדוד?


להאזנה לתוכן:

בעקבות ההחלטה של הרשות להגבלים העסקים שלא להגיש כתב אישום נגד מפעל הפיס, ונגד שמעון כצנלסון שעמד בראשה, בגין הסדר כובל שביצעו ביחד עם האגודה למען החייל, נפתחה בפני כצנלסון האפשרות לחזור לפוליטיקה.
בפני כצנלסון, שהיה ממ"ק ראש העיר של צילקר, עומדות האפשרויות להתמודד באשדוד על ראשות העיר או כיו"ר הסיעה הגדולה והמשפיעה או להצטרף לאיווט ליברמן לקראת הבחירות לכנסת.

 בעקבות ההחלטה של הרשות להגבלים העסקים שלא להגיש כתב אישום נגד מפעל הפיס, ונגד שמעון כצנלסון שעמד בראשה, בגין הסדר כובל שביצעו ביחד עם האגודה למען החייל, נפתחה בפני כצנלסון האפשרות לחזור לפוליטיקה.
בפני כצנלסון, שהיה ממ"ק ראש העיר של צילקר, עומדות האפשרויות להתמודד באשדוד על ראשות העיר או כיו"ר הסיעה הגדולה והמשפיעה או להצטרף לידידו איווט ליברמן לקראת הבחירות לכנסת.
איווט ליברמן מעריך מאוד את כצנלסון המנוסה, מי שהיה יו"ר מפעל הפייס, ממ"ק ראש עיריית אשדוד וחבר מועצת העיר על פני 15 שנה, יצא לעסקים פרטיים ומחפש דרך לחזור לחיידק הפוליטי.
העובדה כי רשות ההגבלים העסקיים הודיעה כי אינה מתכוונת להעמיד לדין את מפעל הפיס והאגודה למען החייל בגין הסדר כובל שביצעו, לפיו האגודה לא תערוך הגרלות בתמורה לתשלום של מפעל הפיס.
פותחת בפני כצנלסון את האפשרות לחזור לעולם הציבורי.
איווט ליברמן יו"ר ישראל בתנו והדמויות היותר חזקות בפוליטיקה הישראלית, עומד בפני כתב אישום שעשוי להוציאו מהמשחק באופן ישיר. ליברמן יצטרך להריץ במפלגתו אנשים מנוסים ונאמנים לו. כצנלסון עשוי לענות על קריטריונים אלו.
השאלה היא - האם זה יהיה במסגרת המקומית ומשם לארצית, תלויה בכתב אישום שיוגש או לא כנגד ליברמן.

ניתוח סיכויים:
השילוב של ולדמיר גרשוב/איווט ליברמן וכצנלסון באשדוד הנו כוח פוליטי משמעותי ששווה 5-7 מנדטים בעיר.
בנושא ראשות העיר הנושא יותר מסובך ומורכב: כצלנסון יתקשה לנצח את ראש העיר המכהן לסרי במאבק ראש בראש אלא בקונסטלציה מיוחדת בה הקולות יתפצלו והוא ישיג את ה42% בזכות הסכמים קואליציוניים מורכבים ואחוז הצבעה נמוך של הציבור האדיש, אשר יצביע ברגליו.
אולם יש לדעת כי מערכת היחסים בין כצנלסון לממ"ק ראש העיר, בוריס גיטרמן, היא אינה טובה בלשון המעטה וזאת באופן שורשי. לגיטרמן יש אחיזה ברחוב הרוסי, מה שימנע מכצנלסון להינות משליטה טוטאלית בו.

בכל מקרה ובכל תוצאה שלא תהיה, התמודדות שלו באשדוד תשנה את המפה הפוליטית.
בנושא הכנסת יכולה להתפתח סיטואציה מעניינת, בה נפסק כנגד ליברמן כתב אישום והוא יאלץ לפרוש מהממשלה. במקרה כזה כצנלסון יכול להתמודד בהנהגה המובילה של ישראל ביתנו. אולם גם כאן קיימת בעייה והיא שליברמן לא שוכח לכצנלסון כי הוא הלך עם אריק שרון ולא איתו. מכאן שמערכת היחסים אינה כירח דבש, אך בפוליטיקה כמו בפוליטיקה, האינטרס של הרגע גובר על משקעי עבר. 

הערכה:

בקרוב מאוד, כצנלסון יוצא לעבודה באשדוד. ראש העיר וגיטרמן יתכוננו לקראתו ולא בזרועות פתוחות. ולאדמיר גרשוב ייתחבר לכצנלסון אך לא בגלוי וייעשה כן בשנת הבחירות.

צילקר? בשנתיים הכול יכול להיות כולל מצב בו הוא חוזר לקואליציה לתפקיד כבוד שייתמשך גם לאחרי הבחירות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה